عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
حجت الاسلام حامد کاشانی مطرح کرد:
حجت‌الاسلام کاشانی گفت: غزالی می‌گوید بر سخنران حرام است که روضه بخواند زیرا اگر واعظ روضه بخواند مردم در ذهن‌شان ثبت می‌شود که چه کسی جنایت کرده است؟ تمام تحصیلات و نبوغش را این فرد خرج می‌کند تا از یزید حمایت کند.

عقیق:مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیأت ریحانةالحسین (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاشانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «تراز دین‌داری» اظهار داشت: اگر کسی که از او دین را می‌گیریم لنگ بزند، همه چیزش زیر سوال خواهد رفت. در جلسه قبل گفتیم یزید قتل امام حسین (ع) را گردن نگرفت و به گردن عبیدالله انداخت و عبیدالله هم به عمر بن سعد گفت آن نامه‌ای که به تو در خصوص جنگ حسین دادم را بیاور زیرا می‌خواست آن را نابود کند. 

وی افزود: عبدالله بن عمر گفت انسجام و وحدت مهم است. او می‌گفت حق با کسی است که قدرت دارد. یکی از ویژگی‌های آن‌ها این بود که دنیا و آخرت را از یکدیگر تفکیک می‌کردند، او به امام حسین (ع) گفت: من بین دنیا و آخرت، بین نعمات مادی و لقاءالله، زندگی در دینا و آخرت مخیر شدم و خدا به من فرمود: می‌خواهی تا پایان دنیا بمانی و ایشان آخرت را انتخاب کرد و از دنیا رفت، تو پاره تن پیامبر هستی! برای تو دنیا طلبی بد است.

کاشانی ادامه داد: عبدالله به امام حسین (ع) گفت برای دو روز دنیا سر حکومت نجنگ، امام حسین زمانی که حرف او را نپذیرفت، امام را بغل گرفت و به ایشان گفت ای کشته خدانگهدار.

غزالی می‌گوید بر سخنران حرام است که روضه بخواند زیرا اگر واعظ روضه بخواند مردم در ذهن‌شان ثبت می‌شود که چه کسی جنایت کرده است؟ تمام تحصیلات و نبوغش را این فرد خرج می‌کند تا از یزید حمایت کند و این کار را به اسم درس اخلاق انجام می‌دهد.

این سخنران مذهبی افزود: تمام چهره اخلاقی غزالی خرج یزید شده است همانطور که سلف و ریشه او عبدالله بن عمر این کار را کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین