عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:
دعوت امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا یک دعوت عام است و هم‌اکنون نیز ما می‌توانیم جزو یاران و اصحاب عاشورایی قرار گیریم، چرا که همچنان امام از ما برای نقش آفرینی در نهضت عاشورا دعوت می‌کند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در شب سوم محرم در حرم بانوی کرامت، طی سخنانی اظهار کرد: دعوت امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا یک دعوت عام است و هم‌اکنون نیز ما می‌توانیم جزء یاران و اصحاب عاشورایی قرار گیریم چرا که همچنان امام از ما برای نقش آفرینی در نهضت عاشورا دعوت می‌کند.

وی افزود: یکی از صفات بسیار مهم اصحاب عاشورایی که در بیان اهل‌بیت(ع) بسیار تکرار شده این است که آن‌ها انصار الله و انصار رسول خدا و انصار دین خدا بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نکات بسیار مهمی در باب نصرت الهی وجود دارد چراکه خداوند محتاج نصرت احدی نیست و از کسی کمک نمی‌خواهد و غنی مطلق است و نیازی به اموال انسان‌ها ندارد.

وی افزود: طبق فرمایش حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه شب بیداری در راه خدا، گرسنگی در راه خدا، قدم برداشتن در مسیر خدا، انفاق اموال در راه خدا و جهاد در راه خدا همگی به عبارتی نصرت الهی است و باید انسان به جان و مال خود بخل نورزد و در راه خدا مال و جان خود را عطا نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری یادآور شد: وقتی انسان دین خدا و رسول خدا و اهل‌بیت(ع) را یاری نماید، متقابلاً خداوند نیز نصرت خود را شامل حال انسان خواهد نمود.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: به چرخش انداختن اموال و دارایی‌ها در راه خدا و در راه رسول خدا خیلی مهم است چراکه انفاق دارای درجاتی است و بالاترین درجه انفاق این است که انسان مال و جان خود را در راه خداوند هزینه نماید که دارای آثار و برکات بسیاری است.

وی افزود: هزینه نمودن مال و جان در راه خدا در حقیقت قرض‌الحسنه دادن به خداوند است که هم حفظ خواهد شد و هم مضاعف می‌شود و هم دارای اجر کریم

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه دادن به خداوند باعث می‌شود انسان در پرتو نور امام معصوم وارد صحرای محشر شود و اصحاب عاشورایی مصداق بارز کسانی هستند که مال و جان خود را به خداوند قرض‌الحسنه دادند و به اجر کریم رسیدند.

وی تأکید کرد: انسان تا زمانی که فرصت دارد باید از تلف شدن دارایی‌ها خود جلوگیری نماید و خود را برای هزینه نمودن جان و مال مهیا سازد چراکه انسان زمانی عزیز خواهد شد که دست به دامن خداوند و اهل‌بیت(ع) باشد چون به خزائن الهی متصل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری افزود: خداوند و رسول خدا نیازی به اموال انسان‌ها ندارند و اگر کسی از فرصت‌ها استفاده کرده و بتواند مال خود را در راه خدا هزینه نماید در حقیقت برای اصلاح و کمال خود هزینه نموده است.

وی در پایان گفت: رشد انسان و کسب کمالات معنوی در سایه هزینه نمودن جان و مال کسب می‌شود چراکه با این اقدام شاکله انسان خالص می‌شود چون توانسته است با امکاناتی که در اختیار دارد مسیر درست را انتخاب کند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین