عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
با مفروش شدن مسجدالحرام با 9 هزار فرش جدید، احتمال بازگشایی مسجدالحرام و از سرگیری عمره مفرده در شرایط کرونا قوت گرفت.

عقیق:مسجدالحرام از اواخر سال گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا بسته شد و با این اقدام عمره مفرده نیز به حالت تعلیق درآمد.

حج تمتع نیز با تصمیم سعودی‌ها فقط برای ساکنان عربستان آن هم در مدت محدود و با رعایت نکات بهداشتی برپا شد و پس از اتمام حج تمتع و موفقیت متولیان خانه خدا در برپایی مناسک حج تمتع ۹۹، اخباری مبنی بر ازسرگیری عمره مفرده به گوش می‌رسید، اما با توجه به عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی عربستان،  تاکنون درهای خانه خدا به روی زائران باز نشده است.

با این وجود، در روزهای اخیر تصمیمات جدیدی از سوی متولیان خانه خدا اخذ شده است؛ به طوری که مسجدالحرام با ۹ هزار فرش مفروش شد.

این قالیچه‌های مستطیلی برای حضور زائران در خانه خدا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله پیش‌بینی شده است؛ تا جایی که نه تنها در اطراف کعبه، بلکه در تمام بخش‌ها و طبقات مسجدالحرام با در نظر گرفته شدن فاصله این قالیچه‌ها پهن شده است.

با این اقدام متولیان مسجدالحرام به نظر می‌رسد که در روزهای آینده درهای خانه خدا به روی زائران باز شود.

البته به طور حتم، محدودیت‌هایی برای حضور زائران در خانه خدا اعمال می‌شود و حتی به گفته منابع آگاه با شرایط موجود برای جلوگیری از شیوع کرونا ممکن است فعلا عمره مفرده فقط برای ساکنان عربستان برگزار شود تا در صورت بازگشایی مرزها و امکان پذیرش زائران خارجی، تدابیری به منظور حضور زائران سایر کشورها نیز اتخاذ شود.

به گزارش فارس، خانه خدا هر روز توسط متولیان مسجدالحرام ضدعفونی و نمازهای جماعت با حضور کارکنان خانه خدا با رعایت فاصله برپا می‌شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین