عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
مصوبه جدیدی که هیئت ها را سردرگم کرده
حجت الاسلام جلالی گفت : ما تبعیت می‌کنیم، ولی واقعاً الان وضعیت هیئت‌ها آشفته است. خواهش من از مسئولین وزارت بهداشت این است که چنانچه همانطور که قبلاً هم در جلسه‌ای اعلام کردند، برگزاری مراسم در فضاهایی با سقف بیشتر از ۶ متر به همراه تهویه مانعی ندارد، اعلام کنند تا مشکل بسیاری از هیئت‌های ما که هزینه‌های زیادی را متحمل شدند حل شود و این آشفتگی موجود کمی رفع شود.

عقیق: در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت به آغاز محرم مانده و تطبق پروتکل‌های تصویب شده ستاد مقابله با کرونا در تاریخ چهارم مرداد ماه، برگزاری مراسم سخنرانی و روضه در فضای مسقف با رعایت پروتکل‌ها بلامانع اعلام شده بود، ستاد کرونا در یک تصمیم دقیقه نودی برگزاری هر گونه مراسم را در فضای مسقف به طور مطلق ممنوع اعلام کرد.

مجاز بود ، ممنوع شد / واکنش ها به تصمیم دقیقه نود ستاد کرونا ادامه دارد

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز در یک نشست خبری گفت: هر گونه برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است.

سردرگمی هیئت ها

این در حالیست که بسیاری از هیئت‌ها طبق مصوبه قبلی، نسبت به آماده سازی فضای حسینیه خود اقدام کرده بودند.
طبق شنیده‌ها با این ابلاغیه جدید، بسیاری از هیئت‌ها در سراسر کشور برای برگزاری مراسم خود دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.

 

هیئت ها الان چه کنند؟

حجت الاسلام جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به این تصمیم ستاد کرونا گفت :

در یکی از جساتی که وعاظ و مداحان با چند نفر از معاونین وزارت بهداشت داشتند، یکی از معاونین آقای نمکی دوتا نکته گفتند؛ اول اینکه برگزاری مراسم در اماکنی که سقف‌هایی بلندتر از ۶ متر به همراه تهویه کامل دارند، مانعی ندارد و نکته دوم اینکه برگزاری مراسم در فضای مسقف با یک چهارم ظرفیت مشکلی ندارد. بعد دکتر رئیسی، از معاونین وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای که روز ۲۸ مرداد یعنی دو روز مانده به محرم داشتند بیان کردند که برگزاری مراسم در فضای سربسته مطلقاً ممنوع است. خب ببینید هیئتی که همه تدارکات برگزاری مراسم را براساس دستورالعمل قبلی فراهم کرده است الان که دو روز مانده به محرم باید چه کند؟ البته همین امروز یکی از وعاظ برجسته با من تماس گرفتند و خیلی گلایه داشتند و گفتند که چون مقام معظم رهبری فرموند که از دستورالعمل ستاد کرونا باید تبعیت کنید، ما تبعیت می‌کنیم، ولی واقعاً الان وضعیت هیئت‌ها آشفته است. خواهش من از مسئولین وزارت بهداشت این است که چنانچه همانطور که قبلاً هم در جلسه‌ای اعلام کردند، برگزاری مراسم در فضاهایی با سقف بیشتر از ۶ متر به همراه تهویه مانعی ندارد، اعلام کنند تا مشکل بسیاری از هیئت‌های ما که هزینه‌های زیادی را متحمل شدند حل شود و این آشفتگی موجود کمی رفع شود.

تعداد بازدید : 58

هیئت هایی که لغو می شود

در پی این مصوبه مراسم عزاداری امام زاده قاضی الصابر(ع) که قرار بود با سخنرانی حجت الاسلام حامد کاشانی و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار شود لغو شد.

مجاز بود ، ممنوع شد / واکنش ها به تصمیم دقیقه نود ستاد کرونا ادامه دارد

ویروس جهش کرده؟

حاج میثم مطیعی نیز در واکنش به این تصمیم ستاد کرونا در سلسه توئیت هایی به این موضوع اعتراض کرد

 

 
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
1
سلام
فقط متاسفم که چه راحت کنسل می کنیم
اجداد ما با چه خون دل خوردنی این پرچم را به مارساندند و حالا ما چه راحت از کنار روضه سیدالشهدا سلام الله علیه می گذریم.
حضرتش خون قلبش و بهترین کسان خودرا داد تا پرچم توحید در عالم به اهتزاز درآید و حالا ما بابت یکسری پروتکل که هنوز اثبات علمی هم نشده اقامه عزای حضرتش که بقای دین به آن است را تعطیل می کنیم.
انالله وانا الیه راجعون
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین