عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی بخشی از برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم را تشریح کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی، گفت: بعد از نماز صبح، قبل از نماز ظهر، قبل از نماز مغرب و بعد از نماز جماعت مغرب و عشا با رعایت فاصله اجتماعی، ضرورت استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن فضاها، برنامه‌هایی با عنوان عزاداری برگزار خواهد شد که در این برنامه‌ها از بیانات سخنرانان، مداحی مداحان و سایر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده استفاده خواهیم کرد.

او افزود: با توجه به این که امسال محدودیت‌هایی برای عزاداری هیات‌ها وجود دارد و دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز به استفاده از فضا‌های غیر مسقف و باز تأکید دارد، در حرم مطهر اعلام آمادگی شده است که بتوانیم یکی از صحن‌ها را در اختیار هیات‌هایی که متقاضی عزاداری در فضای حرم مطهر و فضای غیر مسقف هستند، قرار دهیم. 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: هماهنگی‌ها و مذاکرات این برنامه با شورای هیئات مذهبی انجام شده است و چنانچه هیات‌هایی متقاضی این برنامه باشند، ما آمادگی داریم که صحن‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا با رعایت الزامات بهداشتی بتوانند درحرم مطهر رضوی به عزاداری بپردازند.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد بیان کرد: از جمله ویژه‌برنامه‌های دیگری که در دهه اول محرم برنامه‌ریزی شده است، برگزاری برنامه عزاداری ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان است که با رعایت الزامات بهداشتی و با همکاری انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور، شبکه امید و سازمان تبلیغات انجام می‌شود.

 
او تصریح کرد: این برنامه یک برنامه نمونه و الگو در عزاداری نوجوانان است که در محل حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار و از شبکه امید و شبکه شاد آموزش و پرورش پخش می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین