عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
آیت‌الله جاودان:
آیت‌الله جاودان گفت: دین با وجود امیرمومنان امام علی(ع) نعمت الهی است در غیر این صورت به بلا تبدیل می‌شود.

عقیق:آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: آیه ۳ سوره مائده بسیاری از مسائل آینده و به خصوص مساله روز عید غدیر مطرح شده است.

وی افزود: خداوند در آیه سه سوره مائده می‌فرماید «امروز من دین خود را بر شما کامل کردم و دشمن از دین شما ناامید شده است که بتواند بر علیه شما کاری انجام دهد».

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه آیه سه سوره مائده به نماز و روزه یا حج مربوط نیست، بلکه شان نزول آن به غدیر و جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) مربوط است، عنوان کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که دشمن در روز عرفه از دین اسلام ناامید شده است زیرا شان نزول این آیه به روز عرفه مربوط نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد:  آنچه در غدیر اتفاق افتاد فرض ندارد، پیامبر(ص) شخصی همچون خود را به عنوان جانشین و زمامدار مسلمانان قرار داد. هیچ کس نتوانست با وجود پیامبر(ص) به دین اسلام ضرر بزند در زمان امیرمومنان امام علی(ع) هم چنین بود.

وی گفت: حادثه‌ای که سبب کمال دین است از نوع دستورات شرعی دیگر همچون حلال‌ها یا حرام‌ها نیست بلکه چیزی فراتر از این موارد و مربوط به امر ولایت الهی است.

آیت‌الله جاودان افزود: دین با وجود امیرمومنان امام علی(ع) نعمت الهی است که مردم می‌توانند از آن به تمام معنا بهره ببرند، پس با واقعه غدیر دین به تمام و کمال می‌رسد در غیر این صورت دین به بلا تبدیل می‌شود و توسط ظالمان و ستمگران ظالم و جنایات فراوان صورت می‌گیرد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین