عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
حاج عبدالرضا هلالی با بیان اینکه تعطیلی جلسات محرم شدنی نیست، گفت: جلسات را می‌توان در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری برگزار کرد و استفاده از ماسک را هم در جلسات با جدیت دنبال کرد.

عقیق:حاج عبدالرضا هلالی، مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت برگزاری مجالس عزاداری در ماه محرم اظهار داشت: هیأت و جلسه سیدالشهدا و ذکر مصائب اهل بیت (ع) و ارتباط معنوی با حضرات معصومین (ع) نه تنها تعطیل‌بردار نیست و دچار فاصله نمی‌شود، بلکه در شداید، سختی‌ها و تنگناها، توسل و توجه ما به معصومین (ع) به خصوص امام حسین (ع) بیشتر می‌شود و ما بیش از پیش نیازمند حضور در جلسات و استفاده از ظرفیت بی‌کران و پایان ناپذیر این ذوات مقدسه هستیم.

هیأت‌ها حُسن نیت خود را در کرونا ثابت کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه هیأت‌ها نشان دادند که برخلاف آن‌چه بیان می‌شود و گاه دستمایه تخریب قرار می‌گیرد، منظم‌ترین، منسجم‌ترین و ساختارمندترین تشکیلات مردم‌نهاد و غیروابسته هستند که در شرایط مختلف به میدان می‌آیند و باری را از دوش جامعه برمی‌دارند، تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا نیز فعالیت و تلاش هیأت‌ها در این زمینه قدرتمند و قابل دفاع است و زحمات و همراهی‌های این قشر در مواضع مختلف مانند ضدعفونی، کمک‌رسانی، رزمایش همدلی توصیه شده مقام معظم رهبری و ... مشهود است و همچنان نیز ادامه دارد.

هلالی با اشاره به نحوه برگزاری جلسات عزاداری در ماه محرم تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند هیأت‌ها تمام تلاش خود را برای برگزاری منظم، باشکوه، قانومند و وفادار به پروتکل‌های بهداشتی خواهند داشت؛ چنان‌که تاکنون هم نشان دادند این ظرفیت را دارند.

نباید به سمت تعطیلی جلسات هیأت‌ها در محرم برویم

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه نباید اصلا به سمت فکر تعطیل کردن جلسات در ماه محرم رفت، گفت: این تصمیم قابل قبول و امکان‌پذیر نیست؛ زیرا بسیاری از فضاهای مختلف کشور در این شرایط کرونایی در حال فعالیت هستند که حتی کمتر و یا اصلا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن صورت نمی‌گیرد و منشاء افزایش این بیماری بوده و هستند.

وی با ارائه پیشنهادها و راهکاری‌های خود برای برگزاری این جلسات در ماه محرم تصریح کرد: جلسات را می‌توان در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری برگزار کرد و استفاده از ماسک را با جدیت دنبال کرد که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و به نوعی تکلیف شد.

توزیع نذری همچون غذای بیرون‌بر کم‌خطر خواهد بود

هلالی ادامه داد: در زمینه توزیع نذری نیز همانطور که غذای بیرون‌بر در رده‌بندی و سطح‌بندی اقلام پرخطر جز ردیف یک و دو یعنی کم‌خطر و بدون خطر محسوب می‌شود و فرضا حضور در رستوران پرخطر است، می‌توان نذری را با رعایت تمام موازین بهداشتی طبخ و در میان مردم توزیع کرد.

این مداح اهل بیت (ع) گفت: امیدواریم با رعایت این موازین و پروتکل‌ها که کاملا مشخص است، جلسات برگزار شود و پرشورتر از سال‌های قبل باشد. برگزاری مجالس در فضای باز، خود عاملی برای افزایش شور جلسات و انتقال حال و هوای معنوی در میان جامعه خواهد بود. توزیع غذای نذری نیز با قوت و رعایت موازین و اصول بهداشتی می‌تواند اجرایی شود که البته بخشی از این مراعات‌ها به هیأت‌ها و مسئولین مختلف آن و بخش قابل‌توجهی هم به مردم و عزیزان شرکت‌کننده برمی‌گردد که ان‌شاءالله آن‌ها نیز رعایت خواهند کرد.

تعطیلی جلسات محرم، شدنی نیست

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعطیلی جلسات محرم، شدنی نیست و مردم نیز زیربار نخواهند رفت و با موازین فکری نیز هماهنگی ندارد. الحمدلله مسئولین هم برای برگزاری جلسات پیشقدم هستند. قطعا از لحاظ پزشکی و بهداشتی نیز راهکارهایی وجود دارد و مسیر تعطیلی نخواهد بود. لذا مسئولین و مردم باید دست در دست هم دهند تا ان‌شاءالله این جلسات برگزار شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین