عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
تلویزیون برای اعیاد پیش‌رو (قربان و غدیر) و محرم و صفر برنامه‌ریزی ویژه دارد؛ دوربین‌هایش را خاموش نمی‌کند و برای طرح ماندن در خانه و جلوگیری از شیوع کرونا، آنتن سریال‌سازی و برنامه‌سازی را گرم نگه می‌دارد.

عقیق:روز گذشته خبری درباره تدارک ویژه برای ایام عید غدیر و از سرگیری تصویربرداری سریال "سلمان فارسی" منتشر شد. بازخوردهای متفاوتی به‌وجود آورد که چرا با وجود شیوع کرونا، تلویزیون برنامه‌سازی و سریال‌سازی‌اش را متوقف نمی‌کند. اما بسیاری از هنرمندان و صاحب‌نظران اعتقاد دارند در این فضا، مثلِ همیشه دوربین‌های صداوسیما باید با قدرت بیشتر روشن بماند و برنامه و سریال بسازد. چرا که اگر قرار است مردم در خانه بمانند و برای تردد‌های ضرور و امرار معاش در بیرون باشند و مسافرت نکنند! اگر تلویزیون وارد عمل نشود خانواده‌های ایرانی با چه ابزاری هم سرگرم‌ شوند و هم آگاه‌سازی برایشان اتفاق بیفتد. 

بر اساس اعلام دبیر شورای معارف سیما مراسم‌های و آیین‌های مربوط به عید غدیرخم در بقاع متبرکه و اماکن مقدسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و از طریق سیما پوشش داده می‌شود و روی آنتن می‌رود.

حمید خواجه‌نژاد روابط عمومی سیما در گفت‌وگویی گفت: کرونا اگرچه زحمت ساخت مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌سازی را بیشتر و روند تولید را کُند کرده اما خانواده بزرگ سیما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و احتیاط لازم برای عبور از این روزهای سخت همراه مردم است. 

او گفت: تلویزیون در اعیاد پیش رو (قربان و غدیر) همراه مخاطبان شاد است و برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده که در این ایام روی آنتن می‌رود و با فرارسیدن محرم و صفر حسینیه‌ای به وسعت ایران را تدارک می‌بیند.

خواجه‌نژاد تأکید کرد: قرار شده با هماهنگی سازمان تبلیغات پویش مشترکی در ایام محرم راه بیفتد و مانند اتفاقی که در لیالی قدر افتاد و مورد استقبال مخاطبین تلویزیون قرار گرفت عزاداری در قابِ سیما منعکس شود. البته از اماکن و بقاع متبرکه نیز برنامه‌هایی روی آنتن خواهیم داشت. 

وی از برنامه‌ریزی و پیگیری شورای معارف سیما برای پخش دعای عرفه از کربلای معلی خبر داد و گفت: شورای معارف در حال برنامه‌ریزی و پیگیری مراسم دعای عرفه از کربلای معلی است که ان‌شاءالله با هماهنگی عتبات عالیات بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. 

خواجه‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: دوربین سریال‌ها روشن خواهد بود و به روال تصویربرداری‌شان ادامه خواهند داد  تا آنتن در پاییز و زمستان هم گرم بماند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین