عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
۴۰ شب تا محرم/
امسال چهل روز مانده به محرم، حال و هوای متفاوتی در کشور برپاست. بیماری کرونا مجدداً شیوع پیدا کرده است و آمار جانباختگان، هر روز، بالا می‌رود. نگرانی از این موضوع موجب شده تا هیأتی‌ها به نیت رفع بلا و ریشه‌کنی کرونا، چله بگیرند.

عقیق:امروز ۲۰ ماه ذی‌القعده است و براساس تقویم ۴۰ شب تا شروع ماه محرم باقی‌مانده است. چند سالی است که در فضای مجازی در این روز به نقل از آیت‌الله بهجت، دیگران را به چله‌گیری پرهیز از گناه و انجام اعمال عبادی در این ۴۰ روز ترغیب می‌کنند تا در ابتدای این ماه، توفیق اشک و گریه بر امام حسین (ع) را داشته باشند.

البته این سخن از سوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله بهجت تکذیب شده است که ایشان جمله‌ای در خصوص چله‌گیری برای فرا رسیدن ماه محرم نداشته‌اند. اما روحانیون و منبری‌ها نفس این چله‌گیری برای دوری از گناه و انجام کار عبادی همچون چهل روز خواندن زیارت عاشورا را امری پسندیده دانسته‌اند.

امسال اما این چله‌گیری هرساله حال و هوای متفاوتی دارد. بیماری کرونا مجدداً در کشور شیوع پیدا کرده است و آمار ابتلا و کشته‌های هر روزه بسیار بالا رفته است و هیأت‌ها با توصیه مسئولین امر به تعطیلی مجدد جلسات هفتگی خود مبادرت می‌کنند. این امر موجب شده تا همه این روزها در فضای مجازی یکدیگر را به گرفتن این چله به نیت دفع بلا و ریشه‌کنی ویروس کرونا تا ماه محرم توصیه کنند.

توصیه بر این است که تا ۴۰ روز زیارت عاشورا خوانده شود؛ بلکه ان‌شاءالله شب اول محرم را در جلسات هیأت‌های مذهبی همچون سال‌های گذشته روضه بگیریم.

فیلمی از نوحه حنیف طاهری مداح اهل بیت (ع) در خصوص انتظار برای فرارسیدن شب‌های ماه محرم را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 41

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین