عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
نشست خبری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت قرآن، خانواده و آرامش در مرکز همایش‌ها برگزار شد.

عقیق: در این نشست جواد شیخ‌اکبری مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به ویژگی‌های طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ گفت: طرح ملی قرآنی ۱۴۵۴ با محوریت آیات کاربردی قرآن کریم حول محور خانواده و آرامش طراحی شده و روزانه با بخش‌های متنوعی روی آنتن می‌رود.

شیخ‌اکبری بخش درس خانواده و آرامش، شامل موضوع‌ها و آیات کاربردی قرآن، برگزاری مسابقه روزانه از شبکه‌های سیما در عنوان‌های مختلف و مسابقه‌های جانبی مانند خطاطی و داستان نویسی را  از بخش‌های طرح قرآنی 1454 برشمرد و برگزاری آزمون سراسری مفاهیم موضوعی قرآن کریم در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های این طرح ملی و قرآنی عنوان کرد.

وی افزود: پس از پایان طرح ۱۴۵۳ در سال گذشته، آسیب‌شناسی‌ها انجام شد و طرح روی مفاهیم متمرکز شد. مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از ویژگی‌ای جدید این طرح سخن گفت و افزود: بخش‌های نمایشی و ارتباط زنده با مراکز استان‌ها از دیگر برنامه‌های این طرح است

شیخ اکبری با اشاره به تمرکز روی آیات کاربردی قرآن دراین طرح گفت: به این منظور ۶۰ آیه کاربردی انتخاب شد. وی با بیان اینکه عنوان کلی طرح قرآن، خانواده و آرامش است گفت: براساس آن ما هر هفته را به یک موضوع اختصاص دادیم که در هفته هفت آیه کاربردی بیان می‌شود.

به گفته شیخ اکبری علاوه بر شبکه‌های سیما، 10 شبکه رادیویی، معاونت فضای مجازی و معاونت امور استان‌ها نیز در این طرح حضور دارند. در این طرح ملی، شبکه‌های سیما شامل شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، کودک، افق و آموزش روزانه ۲۰ دقیقه را متناسب با رویکرد محتوایی و ساختار هر شبکه به این طرح ملی اختصاص می‌دهند.

مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه بیماری کرونا، برنامه‌ریزی برای استفاده از فضای مجازی و پخش برنامه در شبکه‌های اینترنتی انجام شده است گفت: همچنین، از ظرفیت کلاس‌های مجازی دارالقرآن در حوزه آموزش مفاهیم استفاده خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهمیت مخاطبان خردسال و کودک در این طرح اظهار کرد: در این طرح در مقطع سنی کودک و نوجوان تدابیر خاصی برای بیان مفاهیم کاربردی در این مقطع سنی درنظر گرفته شده است.

در ادامه مجتبی ایزدی، مدیر رادیو قرآن بر اهمیت کاربردی بودن موضوعات قرآنی برای عموم مردم تأکید کرد و گفت: امسال رادیو قرآن برنامه صبحگاهی با موضوع مفاهیم و نمایش‌نامه‌های قرآنی متناسب برای شنوندگان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه عصرگاهی در ۵۵ دقیقه به موضوع حفظ موضوعی آیات منتخب قرآن به همراه ترجمه مفاهیم و واژگان آیات و بیان تکنیک‌های روش حفظ می‌پردازد، تصریح کرد: شبکه‌های رادیویی دیگر نیز همسو با رادیو قرآن مانند رادیوهای پیام، فرهنگ، ایران، ورزش،گفت‌وگو، اقتصادف سلامت، معارف و جوان در این طرح ملی حضور خواهند داشت.

سعید مقیسه سرپرست مرکز تلویزیون تعاملی نیز با اشاره به راه‌اندازی شبکه «بشارت» در اپلیکیشن سپهر گفت: تعدادی از تلویزیون‌های تعاملی و اینترنتی طرف قرارداد سازمان در این طرح با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: مخاطبان می‌توانند سوالات طرح را به صورت زیرنویس در اپ سپهر مشاهده و در کنار انتشار این محتوا در فضای مجازی، در پیام رسان‌هابا استفاده از از کیوآر کد بشارت در این طرح شرکت کنند.

 

 

در این دیدار، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با بیان اینکه جذابیت رمز موفقیت طرح ملی ۱۴۵۴ است، گفت: از مهم‌ترین اهداف این طرح، نگاه مهارت‌آموزی و بالا بردن درک مردم از مفاهیم قرآنی است.

در ادامه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان خرسندی از پخش طرح ملی ۱۴۵۴ در شبکه‌های سیما، ضمن تأکید بر موضوعات کاربردی گفت: باید جنبه‌های ترویجی مانند استفاده از هنر خوشنویسی، شعر و نمایش با هدف کاربردی بودن موضوعات قرآنی و جلب رضایت مردم در دستور کار قرار گیرد.

طرح ملی ، قرآنی ۱۴۵۴ از روز ۳۱ خردادماه با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم با محوریت خانواده و سبک زندگی آغاز و با هماهنگی تمام شبکه‌های سیما، صدا و سیمای مراکز استان‌ها و نهادهای قرآنی کشور در ۳۲ استان کشور برگزار خواهد شد. نامگذاری طرح ملی ۱۴۵۴  بر اساس هزارو454 سالروز نزول قرآن کریم صورت گرفته است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین