عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
سید حسن نصرالله:
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

عقیق:سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با رادیو نور لبنان به مناسبت بیستمین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی گفت: «آن روحیه‌ای که موجب پیروزی بر دشمن شد همچنان وجود دارد و ما به رزمندگان مقاومت اعتماد بسیاری داریم.»

دبیرکل حزب الله اعلام کرد: «علی‌رغم تمام تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن مقاومت بعد معنوی در بطن ماهیت مقاومت جاری است. اولین عامل مؤثر در اصل مقاومت حفظ بعد معنوی آن با تمام اصالت و قدرت آن است.»

اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است

سید حسن نصر الله با بیان اینکه وزیر جنگ اسرائیل امروز تجربه زیادی از ناامیدی در دوران اشغالگری این رژیم در جنوب لبنان دارد؛ گفت: «عبارت "اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است" در زمانی مناسب و همزمان باشکست ارتش اسرائیل مطرح شد.»

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: «اینکه دشمن امروز بازداشته شده و اقدامی نمی‌کند نتیجه داده‌های واقعی است نه نتیجه سخنرانی‌ها. مقاومت از سال ۱۹۸۲ آنچه قرار بود در سال ۲۰۰۰ روی دهد را می‌دید.»

اسرائیل با معامله قرن در حال توطئه است

نصرالله اعلام کرد: «به اردنی‌ها می‌گویم که اسرائیلی‌ها سال ۱۹۸۲ علیه اردن توطئه می‌کردند و امروز هم با معامله قرن در حال توطئه است. همچنان اسرائیلی‌ها به طرح وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها در اردن می‌اندیشند.»

سید حسن نصرالله گفت: «عقب‌نشینی اسرائیل از نوار مرزی در سال ۱۹۸۵ یک منت از جانب اسرائیل نبود. عملکرد مقاومت در سال ۲۰۰۰ لبنان را از یک جنگ داخلی قبیله‌ای که اسرائیل برای برنامه ریزی کرده بود دور ساخت.»

رژیم نژادپرست اسرائیل از بین خواهد رفت

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: «ما باور داریم که رژیم نژادپرست اسرائیل از بین خواهد رفت و دیگر آنگونه که قبل سال ۲۰۰۰ بود نخواهد شد. رژیم صهیونیستی ان‌شاءالله در هر نبردی که روی دهد مغلوب خواهد شد.»

سید حسن نصرالله با بیان اینکه وقتی عامل خارجی که اسرائیل بر آن تکیه دارد تضعیف شده، این رژیم فروخواهد پاشید، اعلام کرد: «در باور یقینی من صحنه بازگشت صهیونیست‌ها به کشور‌های اصلی خود که از آنجا به فلسطین آمده‌اند، صحنه‌ای قطعی است. فکر نمی‌کنم فضای داخلی لبنان در سال ۲۰۰۰ با فضای کنونی آن تفاوت چندانی داشت.»

حضور آمریکا در منطقه بیان‌کننده ضعف متحدان آن و قدرت محور مقاومت است

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حضور مستقیم آمریکا در منطقه بیان‌کننده ضعف متحدان آن و قدرت محور مقاومت است، تاکید کرد: «اسرائیل می‌داند و اذعان می‌کند که قدرت مقاومت چندین برابر شده است.»

سید حسن نصرالله افزود: «اکنون سطح حمایت از گزینه مقاومت نزد ملت فلسطین نسبت به هر زمان دیگری در بالاترین سطح قرار دارد. قدرت مقاومت در فلسطین امروز یک عنصر راهبردی به نفع محور مقاومت است.»

بمباران لبنان بدون پاسخ نمی‌ماند

دبیرکل حزب الله اعلام کرد: «اسرائیل می‌داند که اگر لبنان را بمباران کند بدون پاسخ نخواهد ماند و این یکی از قواعد درگیری است. دستاورد لبنان پس از آزادسازی حفاظت و بازدارندگی بوده که خود دشمن هم به این موضوع اذعان دارد.»

سید حسن نصرالله اعلام کرد: «برخی از گروه‌های موسوم به معارض سوریه با اسرائیل در تماس بودند و در سطوح مختلف از این رژیم حمایت دریافت می‌کردند. اینکه اسرائیل در جنگ سوریه ورود کرد نشان‌دهنده پیروزی محور مقاومت است.»

نصرالله ادامه داد: «روزی که تونل‌ها نمایان شدند، اسرائیل از طریق سه کانال به دولت لبنان پیام داد که فقط می‌‎خواهیم بدانیم که تونل‌ها کجاست نه بیشتر از این.»

دلخوشی اسرائیل به گروه‌های تروریستی در سوریه از بین رفت

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: «اسرائیل خیلی امید داشت که دولت سوریه سقوط می‌کند، ارتش آن فرو می‌پاشد و حزب الله به لبنان باز می‌گردد. دلخوشی اسرائیل به گروه‌های تروریستی در سوریه از بین رفت.»

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه دولت سوریه است که تصمیم می‌گیرد به تجاوزات اسرائیل در سوریه پاسخ دهد، گفت: «دولت سوریه براین باور است که امروز به نفع آن نیست تا با اسرائیل وارد جنگ شود.»

نصرالله گفت: «معادله امروز این است که اگر هریک از رزمندگان ما در هر مکانی کشته شود به دشمن پاسخ خواهیم داد. به اسرائیل هشدار می‌دهم که صبر و تحمل دولت سوریه در قبال تجاوزات آن حدی دارد.»

موشک‌های  مقاومت باید نقطه‌زن شوند

دبیرکل حزب الله گفت: «از زمان تجاوز پهپاد‌ها به منطقه ضاحیه دیگر شاهد تجاوز این‌چنینی دشمن نبودیم. معادله سرنگونی پهپاد‌های اسرائیلی در آسمان لبنان همچنان وجود دارد.»

نصرالله گفت: «مقاومت باید این هدف را دنبال کند که تمام موشک‌هایش به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل شود.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «تغییر در ماموریت یونیفل (صلح‌بانان سازمان ملل) از جمله اهداف رایزنی‌ها در جنگ تموز بود که لبنان همچنا آن را رد می‌کند. لبنان تغییر مأموریت یونیفل را رد کرد، اما اسرائیل می‌خواهد دست خود را باز گذاشته و برای بازجویی و تفتیش املاک خاص حق داشته باشد.»

دبیرکل حزب الله در پایان با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این پرونده به لبنان فشار می‌آورند، اما این موضوع ما را نگران نمی‌کند چراکه لبنان تسلیم نخواهد شد؛ گفت: «افزایش یا کاهش تعداد نیرو‌های یونیفل مسئله‌ای مرتبط با خود لبنان است؛ من با بقای نیرو‌های یونیفل مخالف نیست، اما از نگاه اسرائیل موضوع را بررسی کردم.»

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین