عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
معاون ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران گفت: این کانون‌ها تاکنون طی دو مرحله ۲۰۰ هزار بسته ارزاق و ۲۱۸ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع کردند و روز عید فطر نیز ۱۵۰ هزار بسته عیدانه مومنانه توزیع خواهند کرد

عقیق:حجت‌الاسلام مجتبی تختی‌پور، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این کانون‌ها در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه اظهار داشت: با شروع ماه مبارک رمضان، توزیع ارزاق در دستور کار ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران قرار گرفت که در مجموع طی مراحل مختلف ۲۰۰ هزار بسته ارزاق میان نیازمندان شهر تهران و روستاهای حومه آن توزیع شد.

طبخ و توزیع ۲۱۸ هزار پرس غذای گرم در ماه رمضان

وی با بیان اینکه دومین مرحله کمک‌رسانی این کانون‌ها در روز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام اجرایی شد، تصریح کرد: در این روز با همت کانون‌های مساجد استان تهران، ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع شد. این برنامه در شب‌های قدر نیز ادامه پیدا کرد و در مجموع در این سه شب نیز ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم برای وعده افطار و سحر نیازمندان طبخ و توزیع شد.

توزیع  ۱۵۰ هزار بسته عیدانه مومنانه در روز عید فطر

تختی‌پور با اشاره به اینکه مرحله نهایی کمک‌رسانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در رزمایش همدلی در روز عید فطر رقم خواهد خورد، تصریح کرد: در این روز برنامه عیدانه مومنانه را با هدف شاد کردن کودکان مناطق محروم استان تهران در دستور کار قرار داریم که بناست بسته‌های هدیه شامل لوازم التحریر، مداد رنگی و ... به همراه اقلام بهداشتی، بسته‌های شیرینی، شکلات و ارزاق میان خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اضافه کرد: در مجموع در روز عیدفطر ۱۵۰ هزار بسته عیدانه مومنانه در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

اولویت کمک‌رسانی با همسایه‌های نیازمند مسجد

وی با بیان اینکه تمام کمک‌رسانی‌های صورت گرفته از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام شده است، افزود: اولویت توزیع این کمک‌ها ابتدا میان نیازمندان محلات به عنوان همسایه مساجد بود و پس از آن کمک‌رسانی به مناطق محروم اطراف استان تهران در دستور کار قرار گرفت.

تختی‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در روز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، کاروان شادی به همت کانون‌های مساجد در خیابان‌های شهر تهران به راه افتاد. همچنین طرح «خانه کانون عبادت» در ۱۰ رشته نقاشی، فیلم کوتاه، عکاسی، دلنوشته، پوستر، تلاوت نور، نجوای انتظار و غیره برای اعضای کانون‌های مساجد در حال برگزاری است که تا عید فطر ادامه خواهد داشت و پس از آن نفرات برتر معرفی و هدایایی دریافت خواهند کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین