عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹
همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان، حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا خلوت‌تر از هر زمانی بود؛ با این وجود، مراسم عزاداری امام علی (ع) و احیای شب قدر با حضور حداقلی زائران برپا شد.

عقیق: حرم امامین عسکریین (ع) در سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود امنیت و حضور داعش در سامرا، همیشه خلوت بود و کمتر زائری در ایام عادی یا حتی مناسبتی به خانه امام زمان (عج) مشرف می‌شد.

اما در سال‌های اخیر با برقراری امنیت در سامرا و شکست داعش، عملیات بازسازی حرم امامین عسکریین (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات سرعت گرفت و هم‌اکنون گنبد حرم امامین عسکریین (ع) بزرگترین گنبد اعتاب مقدسه به شمار می‌رود و قبل از شیوع کرونا نیز روزانه این حرم مطهر میزبان هزاران زائر از نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران اسلامی بود.

این روزها که شیوع کرونا در جهان موجب تعطیلی بسیاری از اماکن مذهبی شده است، حرم‌های عتبات همچنان به روی زائران باز است و شب گذشته کربلا و نجف همزمان با اولین شب قدر، مملو از جمعیت بود و با وجود اینکه برپایی مراسم عزاداری امام علی (ع) ممنوع بود، زائران برای عرض تسلیت در حرم علوی و حرم حسینی و عباسی حضور یافتند و به صورت انفرادی یا حتی گروهی به عزاداری پرداختند.

تعداد بازدید : 46

در حرم امامین عسکریین (ع) نیز خادمان این آستان همزمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع)، گوشه و کنار حرم را سیاهپوش کردند.

در اولین شب قدر همزمان با ۱۹ ماه رمضان مراسم عزاداری در حرم سامرا برپا و دعای جوشن کبیر و مجیر قرائت شد.

تعداد بازدید : 28

پس از آن نیز ادامه مراسم شب قدر با حضور حداقلی برپا شد؛ به طوری که شاید در مجموع تعداد زائران حرم امامین عسکریین (ع) در این شب بافضیلت که سرنوشت یک سال رقم می‌خورد، کمتر از ۲۰ نفر بود. اما با این وجود، مجاوران و زائران حرم امامین عسکریین (ع) پس از افطار، زیارت عاشورا را قرائت کرده و دعای فرج را همخوانی کردند.

تعداد بازدید : 29

زائران حرم سامرا این شب را تا سحرگاه در خانه امام زمان (عج) گذراندند و نماز صبح را به جماعت اقامه کردند.

احمد یکی از زائران حرم امامین عسکریین (ع) که مدتی است در سامرا سکونت می‌کند، می‌گوید: ما هر سال شب قدر را در حرم امام حسین (ع) احیا می‌کردیم و زائر کربلا بودیم اما امسال با شیوع کرونا این توفیق را نداریم و به جای آن خداوند زیارت امامین عسکریین (ع) را در چنین شب باعظمت نصیب ما کرده است.

وی می‌افزاید: امسال غربت خاصی در حرم سامرا حاکم است؛ تا جایی که ما و نیروهای حشدالشعبی را به یاد دوران داعش می‌اندازد. امیدواریم که خداوند سرنوشت خوبی برای همه رقم بزند و با نابودی دشمنان اسلام و ظهور مهدی موعود (عج)، دل ملسمانان را شاد کرده و ظلم را از جهان ریشه‌کن کند.

به گزارش فارس، حرم‌های مقدس ایران همچنان به دستور ستاد مبارزه با کرونا بسته است. این امر در حالی است که تولیت‌های حرم‌ مقدس امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و مسجد جمکران آمادگی برای حضور زائران در شب‌های قدر را اعلام کرده بودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین