عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
یکی از مداحان اهل بیت(ع) استان گیلان گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، وحدت اجتماعی بی‌سابقه‌ای میان مساجد و هیأت‌های شهرستان رشت ایجاد شده است تا به کمک مردم بیایند و امروز می‌توان گفت تمام هیأت‌ها پای کار مبارزه با کرونا هستند.

عقیق:سیدمحمدرضا مومنی مداح اهل بیت(ع) استان گیلان در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های خدمات اجتماعی هیأت‌های استان گیلان به ویژه شهرستان رشت اظهارداشت: کانون تربیتی میقات دارای دو زیرمجموعه هیأت سیدالشهدا(ع) و موسسه خیریه حسنات است که در راستای ارائه خدمات اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری فعال شدند و در ضرب‌الاجل‌های حساس با رویکرد تربیتی که روضه‌های امام حسین(ع) دارد، پای‌کار می‌آیند و به مردم کمک‌رسانی می‌کنند.

 

وی افزود: این روزها جوانانی در این گروه‌های جهادی در حال کمک‌رسانی هستند که تازه وارد دهه دوم زندگی خود شده‌اند و این زیبایی تلاش‌های آنان است.

تلاش هیأتی‌ها برای گره‌گشایی از زندگی مردم

مومنی با اشاره به اینکه موسسه خیریه حسنات در طول سال با شناسایی که از خانواده‌های نیازمند داشته است، به کمک‌رسانی به آنان می‌پردازد. خدمت به خلق از تعالیم قرآن و عترت است به‌همین منظور، هیأتی‌ها در این عرصه وارد شده‌اند تا بتوانند گره‌گشای زندگی دیگران باشند.

 

وحدت اجتماعی بی‌سابقه برای کمک به مردم

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی هیأت‌های مذهبی شهرستان رشت برای مقابله با کرونا گفت: امروز می‌توان گفت تمامی هیأت‌های مذهبی در این زمینه پای کار آمدند و زمانی که اقلام مورد نیاز کمیاب شده بود، تمام هیأتی‌ها بسیج شدند و به رفع نیازهای مردم پرداختند. برخی هیأت‌هایی که در این زمینه می‌توان نام برد شامل هیأت‌های سیدالشهدا(ع)، فاطمیون، شهدای گمنام، میثاق با شهدا، ثارالله(ع)،‌ روضات‌الحسین(ع) و ... را می‌توان نام برد و می‌توان گفت وحدت اجتماعی بی‌سابقه‌ای میان مساجد و هیأت‌های شهرستان ایجاد شده است تا به کمک مردم بیایند.

تعداد بازدید : 10

فیلمی از روند ضدعفونی معابر توسط جوانان خیریه حسنات

وی با بیان اینکه هیأت‌های رشت عهدکردند تا زمانی که ویروس کرونا ریشه‌کن نشود پای‌کار خدمت رسانی به مردم باشند، تصریح کرد: این هیأت‌ها گندزدایی و ضدعفونی فروشگاه‌ها و معابر، تولید ماسک، مشارکت در تولید نان در نانوایی‌ها و پخش آن به محرومان، تهیه و توزیع بسته ارزاق شب عید برای نیازمندان را می‌توان اشاره کرد.

 

تعداد بازدید : 9

فیلمی از تلاش این هیأتی‌ها در زمینه تولید و توزیع نان

مومنی گفت: جدای از شب عید، بسته‌های ارزاق و اقلام بهداشتی نیز باتوجه به شرایط موجود برای نیازمندان و محرومان تهیه و توزیع شد که در این راستا ۷۰ بسته غذایی شامل گوشت، مرغ، برنج، عدس، لوبیا، ماکارانی، روغن، رب گوجه‌فرنگی با کمک‌های مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه شد.

 

این مداح اهل بیت(ع) افزود: زمانی که تبلیغات شد که هیأت‌ها بنا دارند کمک‌هایی برای خانواده‌های نیازمند در ایام شب عید و پس از آن دوران مبارزه با کرونا تهیه و توزیع کنند، بسیار استقبال کردند و با هر میزان درآمدی، کمک‌هایی توزیع کردند.

 

تعداد بازدید : 12

فیلمی از تهیه بسته‌های ارزاق برای نیازمندان

وی افزود: ضدعفونی معابر و سطوح عمومی اعم از پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌ها، عابربانک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و ... نیز توسط هیأتی‌ها انجام شد. از سوی دیگر نیز بنا داریم با ظرفیت هیأت‌ سیدالشهدا(ع) و خیذیه حسنات ۵ هزار ماسک تولید و میان خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

مومنی ادامه داد: موکب‌های خدمت‌رسانی اربعین استان گیلان همچون موکب‌های محسنین، نورالزهرا، فاطمه اخری و ... نیز هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی به مردم از قبیل تولید شلید پرستاری، گان، کلاه توری برای سر، ماسک و ... هستند.

 

در پایان خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی رشت بنا دارند جدای از تلاش‌هایی که در زمینه ضدعفونی معابر، توزیع اقلام بهداشتی و تولید ماسک دارند، به مناسبت نیمه شعبان نذرگوشت قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج) داشته باشند که در گام اول ۱۰ گوسفند نذر شده است که در صورت استقبال مردم و جمع‌آوری کمک‌های نقدی این تعداد بیشتر خواهد شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین