عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین گفت: در شرایط کنونی که جامعه نیازمند همدلی و مشارکت مردم و تمام دستگاه‌ها برای مقابله با کروناست، مواکب اربعین حسینی به عنوان یک مجموعه مردم‌نهاد وارد میدان شده‌اند.

عقیق:حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه موکب‌های اربعینی این بار هم برای مبارزه با کرونا وارد میدان شده‌اند، گفت: جهاد خدمت‌رسانی به مردم در حوادث غیر مترقبه و بحران‌های پیش آمده از اصلی‌ترین دستورات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و زیباترین خاطرات به یاد مانده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

تعداد بازدید : 9

وی افزود: در شرایط کنونی که جامعه نیازمند همدلی و مشارکت مردم و تمام دستگاه‌ها و نهادها برای مقابله با بحران کرونا است، مواکب اربعین حسینی به عنوان یک مجموعه مردم نهاد وارد میدان شده‌اند.

پلارک با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین پس از مشارکت در سیل سیستان و بلوچستان، تمام توان و ظرفیت خود را برای رفاه حال عموم مردم و عبور از شرایط فعلی یعنی بحران کرونا به کار بسته است، خاطرنشان کرد: مواکب اربعین حسینی از آغاز بحران کرونا در کشور در کنار سایر جهادگران عرصه سلامت، ضمن بسیج تمام منابع و امکانات خود در سراسر کشور، با راه‌اندازی پویش‌های مردمی و ارائه خدمات امدادی مانند ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، دستکش و در صورت امکان ماسک در بین آحاد مختلف مردم در محدوده جغرافیای خود به مسؤولیت شرعی و اجتماعی عمل کرده‌اند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از آمادگی انجام خدمات فراگیر برای مهار ویروس کرونا خبر داد و گفت: با هماهنگی مراجع ذیصلاح در ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با ویروس کرونا، به صورت داوطلبانه برای انجام خدمات فراگیر در سطح کشور آمادگی فعالیت داریم.

پلارک با بیان اینکه بسیاری از جوانان موکب‌های اربعینی به ضدعفونی معابر می‌پردازند، تصریح کرد: امیدواریم مردم با همکاری لازم با ستاد مبارزه با کرونا و توجه به شعار «در خانه بمانیم»، این ویروس را ریشه‌کن کنند.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای مشارکت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق سامانه # ۱۰۴۰*۷۸۰* واریز کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین