عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
پس از متوقف شدن ورود به کربلا از هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود به نجف اشرف هم ممنوع شد و با این روند به نظر می‌رسد سفر به عتبات تا پایان امسال برقرار نمی‌شود.

عقیق:در پی شیوع کرونا در عراق به ویژه بغداد، استاندار نجف طی اطلاعیه‌ای از ممنوعیت ورود به این استان به مدت یک هفته خبر داد.

بر همین اساس، از امروز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه تا ۲۸ اسفندماه ورود به شهر نجف امکان‌پذیر نیست و تنها افراد بومی می‌توانند وارد نجف شوند. 

پیش از این استاندار کربلا ورود به کربلا را متوقف کرده بود، اما با توجه به ایام ولادت امیرالمؤمنین (ع) و‌ برپایی جشن میلاد آن حضرت در حرم علوی با حضور زائران شهرها و کشورهای مختلف، امکان توقف ورود به نجف اشرف از اوایل هفته جاری وجود نداشت. 

به نظر می‌رسد با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه و با وجود اعلام برخی منابع درباره بازگشایی مرز مهران از ۲۴ اسفندماه، به منظور مهار این ویروس تا پایان سال جاری امکان برقراری سفر به عتبات وجود ندارد. این امر در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج وزیارت سفرهای نوروزی به عتبات از ۲۴ اسفندماه قرار بود آغاز شود.

به گزارش فارس، از اوایل اسفندماه سفر به عتبات با شیوع ویروس کرونا در منطقه متوقف شد و سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای از مذاکرات به منظور برقراری و تعلیق این سفرها تا اطلاع ثانوی خبر داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین