عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
یک استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در پرداخت به عنصر مادی و معنوی برای رفع بلا مردم باید وحدت رویه داشته باشند، گفت: در مسائل مادی باید گوش به متخصصان داد و در عنصر معنوی نیز هر فردی نباید ادعایی را مطرح کند.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدمیرهاشم حسینی، استاد اخلاق و مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی با اشاره به راهکارهای موجود برای غلبه بر بلا و گرفتاری اظهار داشت: در این مسیر دو عنصر مادی و معنوی وجود دارد که باید با هم مورد توجه قرار گیرند. در آیات قرآن کریم، خداوند به حضرت نوح می‌فرماید که برای نجات کشتی بسازد؛ بنابراین دو عنصر مادی و معنوی را نباید ضعیف و حقیر دانست.

وی با بیان اینکه نصرت الهی زمانی حاصل می‌شود که انسان وظیفه ظاهری خود را انجام دهد، تصریح کرد: معنویت نیز زمانی حاصل می‌شود که انسان از حجت عقلی خود دور نشده باشد. مدد الهی زمانی شامل ما می‌شود که انسان از تلاش صحیح دوری نکرده باشد.

حسینی با اشاره به اینکه در پرداخت به عنصر مادی و معنوی مردم باید وحدت رویه داشته باشند، گفت: در مسائل مادی متخصصان و کارشناسانی وجود دارند که در بلای امروز، پزشکان و پرستاران هستند و باید گوش به فرمان این متخصصین باشیم. در عنصر معنوی نیز باید وحدت رویه داشته باشیم و هر فردی نباید ادعایی را مطرح کند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در باب عنصر معنوی ما هم اکنون دارای یک صاحب زمان هستیم. بنابراین خوب است همگان حول محور امام زمان (عج) تلاش کنیم؛ یعنی اگر هر فردی دستور و فرمایشی دارد، حول محور هدیه به مادر امام زمان (عج) باشد که این وحدت رویه در عنصر مادی و معنوی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه پزشکان معتقدند: اگر اضطراب و استرس در جامعه زیاد شود، کما اینکه دشمنان همین هدف را با جنگ روانی و آماری خود دنبال می‌کنند، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن مردم می‌شود، تصریح کرد: برای کاهش این اضطراب و استرس باید وحدت رویه در عناصر مادی و معنوی برای مقابله با این بلا حاصل شود و از ایجاد شایعات جلوگیری کرد.

حسینی با توصیه به چهار راهکار برای مقابله با بلاها گفت: اولین گام، توکل بر خدا و دعاست که مقام معظم رهبری نیز به دعای هفتم صحیفه سجادیه اشاره فرمودند. دومین گام، توسل به وجود اهل بیت (ع) به ویژه امام زمان (عج) و مادر ایشان است. سومین مورد نیز لزوم توجه به تفکر و عقلانیت است و در نهایت، چهارمین اقدام تلاش صحیح و کار جهادی تحت نظر متخصصین است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با عمل به این راهکارها به نقطه‌ای برسیم که این موضوع نیز جزو افتخارات مردم ایران محسوب شود و روسیاهی را برای افرادی بگذارد که در این ایام به ظلم و خیانت پرداختند.

فیلم این سخنان را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 35

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین