عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
یک کارشناس مذهبی بیان کرد
حجت‌الاسلام پارسا با اشاره به دو توصیه علامه حسن‌زاده آملی برای رسیدن به مقامات دنیایی، گفت: راز مقامات بالای لقمان حکیم در اخلاص بود، هر عملی برای خدا و همراه با اخلاص باشد سرچشمه‌های حکمت را در انسان می‌جوشاند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «حسین پارسا» در سخنانی با عنوان «چاشنی اخلاص برای اعمال»، اظهار کرد: شخص رسید محضر علامه حسن زاده آملی و عرض کرد: می خواهم در دنیا به مقامات برسم، ایشان پرسید: مقامات دنیایی یا اخروی؟ فرد بیان کرد: مقامات دنیایی، پستی، مسئولیتی، منبری، پولی، جایگاه اجتماعی ... فرمود: دو کار کن. فکر کرد الان می گوید فلان ذکر را 10 هزار مرتبه بگو.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: علامه حسن زاده فرمود: یک: نماز اول وقت بخوان، دو: رضایت والدین را داشته باش؛ عرض کرد: همین؟! فرمود: نه! اخلاص را هم چاشنی اش کن. اگر این دو عمل را با اخلاص انجام دادی در دنیا به هر جا اراده کردی و نرسیدی هر چه خواستی به من بگو.

 

وی تصریح کرد: علامه ادامه داد: حداقل یک چله اینچنین باش، برای کارهای کوچک یک چله و برای حاجات بزرگ تر، بیشتر. رسول خدا(ص) فرمودند: کسی که 40 روز خود را برای خدا خالص کند، کمترین اثرش آن است که حکیم می شود.

 

حجت الاسلام پارسا در ادامه ابراز کرد: از لقمان پرسیدند: از کجا به این درجه و مقامات رسیدی؟ گفت: والله که کار خاصی نکردم. از پیامبر خدا(ص) پرسیدند: چگونه لقمان حکیم به این مقام رسید؟، حضرت(ص) فرمودند: روزی لقمان از جایی عبور می کرد، دید تکه نانی روی زمین افتاده آن را برداشت آبب به آن زد و برای رضای خدا و اینکه اسراف نشود، آن را خورد با همین یک عمل برای خدا از همان لحظه حکمت بر قلب او جاری شد.

 

وی تاکید کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: اگر یک عمل خالص برای خدا انجام دادی، هیچ گاه عذابت نمی کند و تو را وارد بهشت می کند. آیا می توانیم 10 دقیقه برای خدا باشیم دائم در حال تظاهر و تفاخر هستیم. این همه درس خواندیم فایده ای برای ما نداشته است.

 

حجت الاسلام پارسا در پایان خاطرنشان کرد: می گفتند وقتی میرزا جوادآقا ملکی تبریزی در بازار تهران منبر می رفت، همه عرق‌خورها پای منبرش می رفتند، نه! وقتی یک یاالله می گفت چنان ولوله ای در قلب مخاطبان می افتاد که همه تلو تلو خوران از جلسه خارج می شدند، حالا من بالای منبر هر چه از مصائب امام حسین(ع) بگویم اثری در قلب مستمع نمی گذارد، چون علم را برای خدا یاد نگرفته ام، چون برای خدا نمی خواهم اثری ندارد. همه می گویند خوب حرف زد اما به درد عمل کردن نمی خورد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین