عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
رئیس عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز نام‌نویسی بیست‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات خبر داد و گفت: نام‌نویسی از متقاضیان از امروز ۲۷ بهمن‌ماه آغاز شد و تا سوم اسفندماه ادامه دارد.

عقیق:مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و‌ عتبات دانشگاهیان در نشست خبری امروز ۲۷ بهمن‌ماه از آغاز نام‌نویسی بیست‌‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات خبر داد و گفت: با اندکی تأخیر راه عتبات بر روی دانشگاهیان باز شد و نام‌نویسی دوره بیست‌‌ودوم سفر دانشگاهیان به عتبات از‌ امروز ۲۷ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه از طریق سایت لبیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قرعه‌کشی از متقاضیان سفر به عتبات دانشگاهیان ۵ اسفندماه انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ‌۱۸ اسفندماه اولین کاروان دانشگاهیان در دور جدید به عتبات مشرف می‌شوند و ۲۷ فروردین‌ماه نیز آخرین کاروان به این سفر معنوی اعزام‌ خواهد شد.

مطهری‌پور با اشاره به اینکه در بیست‌‌ودومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات حدود ۱۵۰ کاروان اعزام‌می‌شوند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۱۰ کاروان هوایی و ۴۰ کاروان زمینی به عتبات مشرف خواهند شد، به طوری که حدود ۶ هزارنفر در مدت ۴۰ روز به عتبات اعزام‌ خواهند شد.

وی‌با اشاره به اینکه در این دوره با وجود محدودیت‌ها از تمامی استان‌ها کاروان اعزام‌ می‌شود، گفت: فرصت برای حضور دانشگاهیان در ایام نوروز و‌ ماه‌های رجب و شعبان مهیا شده است و‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملت طبق دوره‌های گذشته تسهیلاتی برای زائران در نظر گرفته شده است.

مطهری‌پور به ارائه تسهیلات بانکی برای تأمین هزینه اعزام زائران دانشگاهی به عتبات اشاره کرد و افزود:  برای زائرانی که به صورت هوایی به عتبات مشرف می‌شوند، ۳ میلیون تومان و برای کاروان‌های زمینی یک‌میلیون و‌ ۵۰۰ هزار تومان وام تعلق می‌گیرد.

رئیس ستاد عمره و‌عتبات دانشگاهیان به هزینه سفر به عتبات دانشگاهیان در دور جدید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هزینه تمام‌ شده برای زائران هوایی حدود ۴ میلیون تومان و کاروان‌های زمینی‌ حدود ۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بیست‌‌ودومین‌دوره اعزام‌ دانشگاهیان به عتبات با توجه به‌ محدودیت موجود‌ تمرکز به اعزام افراد‌ متاهل خواهد بود، تصریح کرد: در این‌ دوره دانشجویان مجرد اعزام ‌نمی‌شوند و‌ تنها افراد متاهل به عتبات مشرف خواهند شد.

مطهری‌پور با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در دور جدید اعزام عتبات دانشگاهیان گفت: در زیارت عتبات برای هر زائر کسب معنویت اهمیت زیادی دارد، بر همین اساس ستاد عمره و‌عتبات دانشگاهیان تلاش می‌کند با تاکیدات امام راحل و رهبر‌ معظم انقلاب اسلامی و‌ بر اساس سند دانشگاه اسلامی‌ و‌ بیانیه‌ گام‌ دوم انقلاب در تقویت بنیه دینی، ‌اخلاقی و‌ سیاسی دانشگاهیان انجام‌ وظیفه کند. برای این منظور نیز سلسله جلساتی تشکیل شد که به دنبال ایجاد تحول و‌ پویایی در برنامه‌های فرهنگی بودیم و آنچه‌ مورد تاکید قرار گرفت، استفاده از رسانه‌ها در انتقال معارف دینی بود.

رئیس ستاد عمره و‌ عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه مقاومت و تبیین مکتب سلیمانی در پاسداشت مجاهدت مجاهدان‌، محور مقاومت از دیگر برنامه‌های فرهنگی اعزام دانشگاهیان به عتبات است، گفت: در روزهای آینده انتخابات را پیش‌رو داریم که این حماسه بزرگ یکی از امتحان‌های دیگری است که ان شاالله با موفقیت سپری خواهد شد و همانطور که رهبری فرمودند: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از اقتدار و‌عزت و پویایی ملت بزرگوار ایران است. بنابراین امیدواریم بار دیگر مردم حماسه آفرینی کنند. 

رئیس عمره و عتبات دانشگاهیان درباره سفر به سوریه نیز گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است اما هنوز این امر نهایی نشده و‌ همچنان پیگیر هستیم تا بتوانیم سفر به سوریه را نیز برای دانشگاهیان راه‌اندازی کنیم.

مطهری‌پور با اشاره به اینکه تشییع پیکر شهید سلمیانی نشان داد که مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، افزود: همانطور که مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی افتخار آفرینی کردند، حضور مردم پای صندوق رای در ۲ اسفند زمینه ساز جلب رضایت الهی خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین