عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مرحوم بهاءالدینی درخصوص آیت‌الله بهجت می‌فرمودند: ایشان یکی از ثروتمندترین افراد بعد از امامان معصوم (ع) هستند و این به دلیل کارها و اعمالی است که ایشان انجام داده است.

عقیق:حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شب گذشته شنبه ۲۶ بهمن‌ماه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در هیأت عبدالله‌بن‌الحسن (ع) که با مدیحه‌سرایی حنیف طاهری در حسینیه علی و زهرا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه عافیت طلبی و دهن بینی، سلوک عاشقان نیست اظهار داشت: اگر انسان در دعا از خداوند زیاد بخواهد، اشکالی ندارد اما باید بدانیم زیاد‌ترین خواسته‌ها باید برای آخرت باشد زیرا متاع حیات دنیا طبق ادبیات قرآن قلیل است.

دنیا مزرعه آخرت است

وی ادامه داد: قرآن درباره آخرت با اطمینان سخن می‌گوید، یعنی اینکه حتماً اتفاق خواهد افتاد لذا نباید دنیا را با آخرت مقایسه کرد زیرا دنیا مزرعه آخرت است.

قمی با اشاره به اینکه انسان پاداش و جزای اعمال خود در دنیا را در آخرت به صورت کامل خواهد دید تصریح کرد: انسان بخشی از خیر و شر کارهای خود را در این دنیا می‌بیند اما این دنیا به دلیل کوچک بودن برای ارائه تمام پاداش‌ها و جزاها، جایی ندارد به‌طور مثال پاداش کارهایی که مادران برای فرزندان خود انجام می‌دهند در این دنیا مقدور نیست و ازسوی دیگر نیز جزای بسیاری از ظلم‌ها را نمی‌توان در این دنیا ارائه کرد.

دلیل بیشتر بودن آیات مربوط به جهنم نسبت به بهشت در قرآن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جهنم بسیار ترسناک است تصریح کرد: آیات جهنم در قرآن کمی بیشتر از آیات مربوط به بهشت است زیرا خداوند بنا دارد تشر و تذکر بیشتری به انسان‌ها بزند.

وی با بیان این که گاهی برخی مطرح می‌کنند چرا افراد ظالم در این دنیا بلایی سرشان نمی آیند تصریح کرد: جواب این است که دنیا به دلیل کوچک بودن، پاسخگوی عذاب این افراد نیست به طور مثال قاتلین واقعه کربلا در این دنیا چگونه باید مورد عذاب قرار گیرند؟ آیا عذابی که به آنها وارد شود کافیست؟ بنابراین عذاب اصلی ظالمان در آخرت رخ خواهد داد البته این به معنای آن نیست که در این دنیا نباید عدالت برقرار شود.

ملاک ارزش و قیمت هر انسان

قمی با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ اِمْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛ قیمت و ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که آن را می‌پسندد و دوست دارد» تصریح کر:د برخی به کم راضی نمی‌شوند و همواره می‌گویند این کم است بنابراین قیمت و ارزش آن‌ها بالاست. انسان هیچ چیزی جز سعی و تلاش خود ندارد یعنی دارایی و سرمایه وجودی انسان، کارها و تلاش‌های اوست که شخصیتش را می‌سازد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مرحوم بهاءالدینی در خصوص آیت‌الله بهجت می‌فرمودند: ایشان یکی از ثروتمندترین افراد بعد از امامان معصوم (ع) هستند و این به دلیل کارها و اعمالی است که ایشان انجام داده است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) در بهشت جلسه درس برگزار می‌کنند که خواص شیعیان در آن حضور پیدا می‌کند. انسان باید قله تعلقات و خواسته‌هایش را حضور در این کلاس بداند و یا مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم سلیمانی فرمودند که من در برابر روح او تعظیم می‌کنم، این قله‌ای است که باید آن را هدف گذاری و به سمتش حرکت کنیم که در این صورت می‌توانیم به درد امام زمان (عج) بخوریم و سربار ایشان نباشیم.

ایمان؛ پشتوانه عمل برای رسیدن به قله خوبی‌ها

قمی با اشاره به اینکه افرادی که به کم راضی نمی شود و زیاد می‌خواهند در دعاهای خود همچون ماه رمضان از خداوند می‌خواهند به همه فقرا کمک شود و یا به همه افراد رحمتی عطا شود افزود: رسیدن به قله خوبی‌ها و زیبایی‌ها براساس آیات قرآن با قید ایمان داشتن به دست می‌آید یعنی اگر انسان بسیار هم زحمت بکشد و تلاش کند اما قلبش مملو از محبت و ایمان به خدا نباشد ممکن است رشد پیدا نکند. یعنی نیت و ایمان به عنوان پشتوانه عمل مهم و حیاتی هستند و این پشتوانه با ادا درآوردن حاصل نمی‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شر مومن به کسی نمی‌رسد و از سر محبت و مهربانی همواره خیرش به مردم می‌رسد. افرادی که این روزها بنا دارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیروز شوند باید به فکر مردم باشند و این با ادا درآوردن حاصل نمی‌شود بلکه باید قلبشان برای مردم بزند و اهل مهربانی به مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه برای بیان سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جلسات هیأت‌ها نباید صرفاً به بیان روابط خانوادگی ایشان بسنده کرد بلکه باید به بعد اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای و کارهای تبیینی ایشان نیز پرداخت گفت: حضرت زهرا (س) در منزل خود روضه زنانه برپا می‌کردند و برای شهدای احد دسته عزاداری به راه می‌انداختند زیرا ایشان بنا داشتند برای مردم روشن کنند تا بدانند عده‌ای به دلیل تمایل به ثروت، شهوت و دنیا، پیامبر (ص) را تنها گذاشتند و موجب شهادت حمزه شدند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین