عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
بسیاری از کاروان‌های هوایی عتبات ویژه ایام ولادت حضرت زهرا (س) لغو شده است و تنها چهار کاروان زمینی از سوی سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شود.

عقیق:هرساله هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) به زیارت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا مشرف می‌شوند.

امسال با توجه به محدودیت‌های سفر به عتبات، تنها سفرهای هوایی به عتبات برقرار بود و متقاضیان این سفر معنوی می‌توانستند در کاروان‌های هوایی عتبات نام‌‌نویسی کرده و به کربلا اعزام شوند.

اما با توجه به برقراری امنیت، در روزهای اخیر ثبت‌نام سفرهای زمینی به عتبات نیز آغاز شدند و از ۲۶ بهمن‌ماه سفر زمینی به عتبات از سرگرفته می‌شود.

با برقراری سفرهای زمینی به عتبات، به نظر می‌رسید که تعداد کاروان‌های اعزامی به عراق به ویژه در ایام ولادت حضرت زهرا (س) افزایش یابد، اما این امر محقق نشد و نه تنها شاهد افزایش تعداد کاروان‌های عتبات نبودیم بلکه تعداد این کاروان‌ها کاهش نیز یافت.

به طوری که پیش از برقراری سفر زمینی به عتبات، حدود ۲۵ کاروان هوایی سازمان حج و زیارت از ۲۱ تا ۲۷ بهمن ماه پیش‌بینی شده بود، اما اکنون بسیاری از این کاروان‌ها لغو شده و به نوعی می‌توان گفت که هیچ اعزامی به صورت هوایی برای ایام ولادت حضرت زهرا (س) در نظر گرفته نشده است.

این امر در حالی است که کاروان‌های غیرمجاز در قالب کاروان‌های متنوع اقدام به اعزام زائران به عتبات می‌کنند. به طوری که مدیر یکی از این دفاتر زیارتی گردشگری به فارس می‌گوید: با توجه به نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت زهرا (س) دو کاروان هوایی و یک کاروان زمینی به عتبات برای این ایام در نظر گرفته‌ایم تا مشتاقان این سفر معنوی بتوانند به زیارت شهدای کربلا و امیرالمؤمنین (ع) مشرف شوند.

همچنین با توجه به برقراری سفر زمینی به عتبات، تنها ۴ کاروان از استان‌های قم، تهران، اصفهان و قزوین از سوی سازمان حج و زیارت باز شده است که البته به گفته کارشناسان دفاتر زیارتی، احتمال پر نشدن ظرفیت این کاروان‌ها زیاد است. همچنین با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت تعداد محدودی کاروان برای ایام ولادت حضرت زهرا (س) پیش بینی کرده است، به نظر می‌رسد که باز هم کاروان‌های غیرمجاز از سازمان حج و زیارت پیشی گرفته و با راه‌اندازی چندین کاروان، اقدام به اعزام زائران به عتبات کنند.

به طوری که مسؤول یکی از دفاتر گردشگری می‌گوید: با توجه به بسته بودن سفارت عراق در روزهای آینده، امکان اخذ ویزا نیز برای اعزام افرادی که به تازگی تصمیم به  سفر عتبات گرفته‌اند، وجود ندارد؛ اما با هماهنگی‌های انجام شده کاروان هوایی برای پنج‌شنبه با ظرفیت ۳۰ نفر در نظر گرفته شده است و کاروان زمینی نیز ۲۶ بهمن‌ماه به عتبات مشرف می‌شود.

با این روند به نظر می‌رسد که بسیاری از زائران بدون آگاهی یا حتی به دلیل نبود کاروان از سوی سازمان حج و زیارت در ایام خاص، با کاروان‌های غیرمجاز همراه می‌شوند. این امر در حالی است که سازمان حج و زیارت با وجود اطلاع از کاروان‌های غیرمجاز، همچنان اقدام به ایجاد بسته های متنوع با هزینه‌های مختلف به ویژه در ایام مناسبتی نمی‌کند تا زائران بتوانند همراه با کاروان‌های مجاز به عتبات مشرف شوند.

به گزارش فارس، ولادت حضرت زهرا (س) امسال ۲۶ بهمن‌ماه است و بسیاری از عاشقان حسینی ترجیح می‌دهند که در این روز باشکوه در جوار حرم ائمه اطها (ع) به ویژه حرم امام حسین (ع) باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین