عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
سفرهای زمینی به عتبات از ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۲۱ اسفندماه ادامه دارد که در این زمان ۵۰ کاروان از استان‌های مختلف به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند.

عقیق:سفر زمینی به عتبات پس از چهار ماه وقفه از ۲۶ بهمن‌ماه مجدد برقرار می‌شود و زائران می‌توانند به صورت زمینی هم به عتبات سفر کنند.

این امر در حالی است که پس از اربعین حسینی به دلیل وضعیت عراق حدود یک ماه سفر به عتبات متوقف شد و بعد از برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت، از اوایل آذرماه این سفر تنها به صورت هوایی برقرار شد.

بر همین اساس، زائران متقاضی سفر زمینی به عتبات به دلیل بسته بودن مرزها و عدم موافقت شورای عالی امنیت ملی از این سفر بازماندند. اما اکنون با آغاز ثبت‌نام سفر زمینی به عتبات امکان تشرف به این سفر معنوی برای افراد فراهم شده، البته برای تمام استان‌ها ایجاد نشده است و در حال حاضر زائران از استان‌هایی همچون تهران، قم، قزوین، گیلان، اصفهان، اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی، اراک، کرمانشاه، کردستان، کرمانشاه و ارومیه می‌توانند در قالب ۵۰ کاروان‌ در نظر گرفته شده در زمان‌های پیشنهادی برای سفر به عتبات نام‌نویسی کنند.

این سفرها بر اساس برنامه سازمان حج و زیارت از ۲۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۲۱ اسفندماه نیز ادامه دارد و پس از این زمان با توجه به آغاز سفرهای نوروزی، تعداد کاروان‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر هزینه سفر زمینی به عتبات بر اساس استان اعزامی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

تمام کاروان‌های عتبات سازمان حج و زیارت هفت روزه است و زائران ۳ روز در نجف، ۳ روز در کربلا و یک روز در کاظمین اقامت دارند و زیارت دوره حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا نیز برای این کاروان‌ها پیش‌بینی شده است.

در کنار سفرهای زمینی به عتبات، سفر هوایی نیز همچنان در حال انجام است و طبق ماه‌های گذشته به صورت محدود صورت می‌گیرد، به طوری که با وجود برقراری اعزام‌های زمینی به عتبات، سفرهای هوایی هنوز از تعداد محدودی استان‌ها همچون تهران، قم، اصفهان، خراسان رضوی و البرز انجام می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین