عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
هر از گاهی طرحی از سوی شورا و کمیسیون‌‌ها مطرح می‌شود امّا به سبب ناپایداری و فقدان تمرکز بر حوزه سیاستگذاری، همه‌چیز به نقطه صفر خود می‌رسد.

عقیق: فعالیت‌های بر زمین‌‌مانده حوزه قرآن کم نیستند. مصوباتی که بارها در جلسات متعدد مطرح می‌شوند امّا به سرانجام روشنی نمی‌رسند. اینکه هر از گاهی طرحی از سوی شورا‌ها و کمیسیون‌های مختلف مطرح می‌شود امّا به سبب ناپایداری و فقدان تمرکز بر حوزه سیاستگذاری، همه چیز به نقطه صفر خود می‌رسد.

فرآیند ادغام اتحادیه‌‌های قرآنی یکی از کارهای بر زمین‌مانده‌ای است که نزدیک به پنج سال از آن می‌گذرد و ماجرایش هنوز تمام نشده است. طرحی که به گفته کارشناسان در آن زمان، اقدامی بی‌نظیر و مفید بود. طبیعی است که وقتی  اقدامی در سطح ملی به اجرا در می‌آید، هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد امّا هزینه توقف آن چند برابر بیشتر از هزینه اجرای آن خواهد بود. از زمانی که اختلافات در بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی به اوج خودش رسیده است، مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در اقصی‌نقاط کشور با مشکلات و معضلات به‌بار آمده ناشی از این اختلاف دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلاتی که گاهی به تعطیلی آنها می‌انجامد.

در این مسیر پرنشیب، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بازگرداندن فرایند ادغام به طریق مصوب قانونی، اقداماتی کرد و جلساتی به منظور گفت‌وگو و اقناع طرفین تشکیل داد اما با وجود این تلاش‌ها همچنان مسئله برجای مانده و منجر به ظهور و بروز مطالبات فزاینده­ تعداد زیادی از فعالان مردمی امور قرآنی در ماه­‌های اخیر شده است.

دود اختلاف بر چشم مؤسسات قرآنی

یکی از رنج‌های این روز مؤسسات، حمایت‌های نامتوازن برخی نهادها از آنان است؛ حمایت‌هایی که گاهی از سوی نهادهای قرآنی به حساب آنها واریز می‌شود. خواه این مؤسسات نیازمند آن باشند و یا نباشند. این سردرگمی و نبود راهبرد جدی، به عمده‌ترین مشکل هزاران مؤسسه قرآنی تبدیل شده است. مؤسساتی که بیشترین ظرفیت را در کشور به خود اختصاص می‌دهند و به‌طور قطع می‌توان گفت می‌توانند یک‌تنه بار فعالیت قرآنی کشور را به دوش بکشند امّا حالا هزاران مؤسسه متأثر اختلاف نهادهای قرآنی و بی‌توجهی شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفته‌اند.

انتظار می­‌رود همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، با تبعیت از معارف ناب قرآنی و تأسی به سیره ائمه معصومین (ع) در حفظ وحدت کلمه، از تصمیمات و مصوبات وحدت­‌آفرین حمایت کنند و در طریق پرتوفیق انسجام و یکپارچگی در امور قرآنی مردمی با همراهی و همدلی و اخلاص، زمینه کسب عنایات الهی و توجهات ائمه طاهرین (ع) را فراهم آورند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین