عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام کاشانی با بیان اینکه آخرالزمان دوران امتحان است و در این دوران نان برخی در این است که کمتر صحبت کنند، گفت: حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) تنها ماندند زیرا برخی از مردم همراهی با آنها را آبروریزی می‌دانستند.

عقیق:مراسم یادبود شهدای مقاومت شب گذشته جمعه یازدهم بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی و مدیحه‌سرایی منصور ارضی، مهدی سماواتی، محمود کریمی، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، سیدمجید بنی‌فاطمه، حسین سازور، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام کاشانی در این مراسم اظهار داشت: زمانی که فتنه‌ها سنگین می‌شود و کار برای تشخیص سخت و ایجاد شک می‌شود، به افراد خاصی نیاز است تا مانع تکرار خاطرات تلخ گذشته شوند و به خط شکنی بپردازند.

چرا در زمان حمله به خانه وحی بنی‌هاشم کاری نکردند؟

وی گفت: از امام باقر (ع) سؤال شد، چرا در زمان حمله به خانه حضرت زهرا (س)، بنی‌هاشم که جمعیت بسیاری داشتند و حدود ۲۰۰ نفر جوان در میان آن‌ها بود، کاری نکردند، ایشان پاسخ دادند به این دلیل که حمزه و جعفر شهید شده بودند یعنی اگر آن‌ها بودند، شرایط بنی‌هاشم متفاوت می‌شد.

کاشانی با بیان اینکه در ماجرای کربلا هم بنی‌هاشم حضور نداشتند زیرا حمزه و جعفر نبودند تصریح کرد: از میان ۱۸ شهید بنی‌هاشم در کربلا، تنها فرزندان ۳ خانواده حضور داشتند و از میان آنها نیز تنها کم سن و سال‌ها حضور داشتند یعنی از میان فرزندان امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن (ع) و فرزندان عقیل نیز تنها جوانان حضور داشتند. امام باقر (ع) در ادامه جواب خود می‌فرمایند: در آن ‌زمان عقیل و عباس بودند اما میان خانواده جایگاهی نداشتند.

برای به میدان آوردن مردم نیازمند خط‌شکن هستیم

این سخنران مذهبی گفت: برای اینکه بتوان مردم جامعه را به میدان آورد تا کاری توسط آن‌ها انجام داد، نیاز به افرادی همچون حمزه و جعفر است. در واقعه کربلا هم ابن‌عباس باید بنی‌هاشم را به میدان می‌آورد اما خود او کنار کشید و حتی به امام حسین (ع) گفت در حال اشتباه کردن هستی.

 وی با بیان اینکه افراد بسیاری در سپاه امیرالمؤمنین (ع) در جنگ صفین شمشیر زدند افزود: دو سال بعد از جنگ صفین امام علی (ع) به شهادت رسید و شش ماه بعد امام حسن (ع) شهید شد و معاویه که خلیفه جامعه شده بود، تصمیم گرفت، کسانی را که در جنگ صفین حضور داشتند، مجازات کند در این هنگام بسیاری از یاران امیرالمؤمنین (ع) متواری شدند. در بین افرادی که معاویه بنا داشت از آنان انتقام بگیرد، چند زن هم وجود داشتند.

زنی که نیمی از سپاهیان جنگ صفین را حفظ کرد

کاشانی گفت: معاویه، ام زرقا از زنان حاضر در جنگ صفین را فراخواند. او در این جنگ در مقابل مردانی که از سپاه امیرالمؤمنین (ع) ترسیده بودند و بنای فرار داشتند، ایستاد و به آنها گفت: از چه فرار می‌کنید به کجا می‌روید؟ با تلاش‌های او یک گوشه از لشکر بازگشتند و گوشه دیگر را نیز مالک اشتر برگرداند یعنی او عامل بیداری وجدان‌ها شد.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: معاویه خطاب به او گفت تمام آن جملاتی را که به زبان آوردیم حفظ هستم تو در خون یاران من شریک هستی. آن زن پاسخ داد خدا به تو خیر دهد که به من بشارت دادی، از سربازان  امیرالمؤمنین (ع) هستم و در ریخته شدن خون یاران تو شریکم.

وظیفه امروز ما برای حفظ دین

وی گفت: امروز هم افرادی که توان دارند باید کاری مانند حمزه و جعفر انجام دهند و بلاتشبیه مانند شهید سلیمانی شوند یعنی برای ولی خود گزینه‌های بیشتری را فراهم کنند و در این مسیر طعنه هم بشنوند اما اگر توان نداریم باید همچون ام زرقا که آدم معمولی هستیم، باید با زبان دین خدا و ولی را یاری کنیم.

کاشانی با بیان اینکه انسان اگر در راه دین طعنه نخورد باید به اعمال خود شک کند گفت: این روزها به طور مثال انسان باید از خود بپرسد چرا صفحه من در فضای مجازی بسته نشد؟ فردی که حاضر نیست صفحه خود را در فضای مجازی از دست دهد، چگونه حاضر است جان خود را در مسیر اهل بیت (ع) فدا کند؟ امیرالمؤمنین (ع) در راه دین آبروی خود را داد و صدیقه طاهره (س) نیز در راه امیرالمؤمنین (ع) تمام هستی خود را فدا کرد.

امروز نان افرادی  از حرف نزدن حاصل می‌شود

این سخنران مذهبی با بیان اینکه آخرالزمان دوران امتحان رسانه‌ای است که در این دوران نان افرادی در این است که کمتر صحبت کنند گفت: حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) تنها ماندند زیرا گذشتن از آبرو برای مردم سخت بود. در سال ۴۲ اگر ساواک فردی را دستگیر می‌کرد حتی همسایه‌ها نیز به او خرابکار می‌گفتند اما اگر همین فرد در سال ۶۵ شهید می‌شد، عزت محله خود به حساب می‌آمد بنابراین گاهی برای رسیدن به مقصود باید از آبروی خود هم گذشت.

کلیدواژه ساده‌لوح را باید در برابر دلواپس ایجاد می‌کردیم

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر و وجود رسانه‌ها، بهترین روش ضربه زدن، ترور شخصیتی است گفت: جریان مقابل با یک کلید واژه دلواپس چهار سال بر سر ما زد، در حالی که ما می‌توانستیم کلید واژه‌ ساده لوح را ایجاد و لیستی از افراد را ذیل آن ارائه کنیم. امروز بعد از ۲۸ روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی افرادی گفتند ما سر میز مذاکره هستیم اما بعد از اینکه مردم اخم کردند دیگران را واسطه کردند تا بگویند منظورشان این نبوده است.

حاضریم برای اهل بیت (ع) چه کاری انجام دهیم؟

کاشانی با بیان اینکه مشکل مردم در کشور ما این است که نسبت به مسائل حساس نیستیم گفت: فرعون هم از افکار عمومی می‌ترسید اما متاسفانه ما حساس نیستیم اگر عزاداران حضرت زهرا (س) که حدود ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شوند در یک موضوع خاص یک جمله را همگی پست کنند، در سراسر جهان پخش خواهد شد اما ما حساس نیستیم و تنها از « یا لَیتَنا کنا مَعَکم ... ؛ کاش ما هم با شما بودیم » به زبان آوردن و بیان خاطراتش را می‌خواهیم و حاضر به انجام کاری نیستیم زیرا نمی‌خواهیم آبروی خود را از دست دهیم و از این امر می‌ترسیم.

این سخنران مذهبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) برای هدایت ما از آبروی خود که هیچ، از ناموس خود هم گذشت اما ما حاضریم برای حفظ دین و حرکت کشور در مسیر حق از چه چیزی عبور کنیم!

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم مداحان حاضر به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی برای شهادت حضرت زهرا (س) پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین