عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
امامزاده معصوم (ع) در خیابان قزوین تهران در این روزهای سرد زمستان به مسافران و افراد بی‌خانمان اسکان می‌دهد.

عقیق:امامزاده معصوم (ع) یکی از امامزاده‌های تهران است که در خیابان قزوین بین گمرک و سه راه آذری در محل پل امامزاده معصوم واقع شده است.

 

علی بن حمزه بن عبدالله بن محمدباقر معروف به معصوم (ع) از نواده‌های محمدباقر(ع)  امام پنجم شیعیان است که هم‌اکنون بارگاه ملکوتی این امامزاده در این روزهای سرد زمستان میزبان افراد بی‌خانمان و در راه مانده است.

در این امامزاده درهایش برروی زائران بسته نمی‌شود و افرادی که مکانی برای اسکان ندارند، می‌توانند شب‌ها با حضور در این بارگاه ملکوتی به استراحت بپردازند و از سرمای زمستان در امان باشند.

همچنین به منظور اسکان در این امامزاده، متولیان آن قوانیی پیش‌بینی کرده‌اند. به طوری که افراد قبل از اسکان باید با مسؤولان آستان هماهنگ کرده و علاوه بر رعایت نظافت، وسایل دریافتی را قبل از خروج تحویل دهد.

تجهیز امامزاده معصوم (ع) برای اسکان افراد بی‌خانمان

مجتبی عبداللهی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امامزاده معصوم (ع) از محل نیت یکی از واقفان برای اسکان افرا بی‌خانمان در زمستان تجهیز شده است، گفت: ما با استفاده از محل نیت یکی از واقفان پتوهای نو و حوله‌های یک‌بار مصرف تهیه کردیم تا افراد بی‌خانمان بتوانند در فصل زمستان از آن‌ها بهره ببرند.

 

وی با بیان اینکه امکان استحمام نیز در امامزاده معصوم (ع) برای افراد بی‌خانمان و در راه مانده فراهم است، افزود: در این امامزاده مسافرانی که استطاعت مالی برای اسکان در هتل‌ها ندارند نیز می‌توانند به استراحت بپردازند. امیدواریم با کمک واقفان امکانات بهتری را برای رسیدگی به مردم کشورمان فراهم سازیم.

به گزارش فارس، در تهران امامزاده‌های بسیاری وجود دارد که روزانه میزبان صدها زائر است و بسیاری از خیران و واقفان نیز نذورات خود را در آنجا هزینه می‌کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین