عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
ظرفیت‌های جدید سفر به سوریه در بهمن‌ماه اعلام شد. در این دوره با توجه به عدم تغییر برنامه و امکانات ارائه شده در کاروان‌ها، هزینه سفر به سوریه افزایش یافته است.

عقیق:پس از برقراری امنیت در سوریه و نابودی داعش، سفر به سوریه از اواخر آذرماه بدون اطلاع‌رسانی رسمی از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد.

برقراری اعزام‌های سوریه به صورت محدود

با از سرگیری این سفرها و افزایش تقاضا، مسؤولان سازمان حج و زیارت باز هم چندان رغبتی به انتشار اخباری مبنی بر برقراری این سفر معنوی نداشتند، تا اینکه علیرضا رشیدیان پس از حدود سه هفته از برپایی این اعزام‌ها، به ازسرگیری سفر به سوریه به صورت محدود خبر داد.

در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد که اعزام کاروان‌های سوریه در قالب دو بسته متفاوت باشند؛ به طوری که برخی کاروان‌ها به مدت ۴ شب و برخی دیگر نیز به مدت ۵ شب در سوریه حضور داشته باشند. همچنین تمامی اعزام‌ها به صورت هوایی از طریق شرکت هواپیمایی ماهان باشد.

هزینه سفر به سوریه افزایش یافت

روند اعزام زائران به سوریه از آذرماه تاکنون ادامه دارد، اما هزینه سفر به سوریه در ظرفیت‌های جدید اعلام شده با قیمت این سفر در ماه گذشته متفاوت است و افراد برای ثبت‌نام در کاروان‌های سوریه باید مبلغ بیشتری نسبت به ماه‌های گذشته هزینه کنند. این امر در حالی است که خدمات ارائه شده به زائران تفاوتی با قبل ندارد و کاروان‌ها نیز در همان هتل ۵ ستاره دمشق اسکان می‌یابند.

در اعزام‌های جدید، هزینه اعزام زائران در کاروان‌های چهار روز و سه شب مبلغ ۳ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان و در کاروان‌های پنج روز و چهار شب مبلغ ۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. در حالی که هزینه اعزام زائران در کاروان‌هایی که در دو ماه اخیر به سوریه اعزام می‌‌شدند، به ترتیب ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بود.

اعلام ظرفیت‌های جدید سفر به سوریه در بهمن‌ماه

همچنین بر اساس ظرفیت‌های جدید سفر به سوریه در بهمن‌ماه، کاروان‌ها در تاریخ‌های ۱۰، ۱۳، ۱۷ و ۲۰ به حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند.

بسیاری از زائران سفر به سوریه برای نخستین‌بار به سوریه اعزام می‌شوند. این افراد رشادت‌های مدافعان حرم و سلیمانی‌ها را عامل برقراری امنیت در حرم حضرت زینب (س) می‌دانند. فیلمی ببینید از حال و هوای زائران حرم حضرت زینب (س) در هواپیما قبل از رسیدن به دمشق:

به گزارش فارس، سفر به سوریه با وجود محدودیت‌های موجود برقرار است و مسؤولان سازمان حج و زیارت در نظر دارند با بررسی امکانات و شرایط سوریه، تعداد کاروان‌های اعزامی به سوریه را در سال آینده افزایش دهند. علاقه‌مندان به تشرف به سوریه می‌توانند به دفاتر کارگزاری استان‌های خود مراجعه کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین