عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
شب گذشته در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) و با بارش رحمت الهی در کربلا، زائران، زیر باران به دعا و نیایش پرداختند و جمعی نیز در شبستان حرم حسینی برای مظلومیت و عطش شهدای کربلا اشک ریختند.

عقیق:شب گذشته در آخرین روز جمادی‌الاول بارش رحمت الهی در کربلا زائران و مجاوران حرم حسینی را غافلگیر کرد.

نیایش زائران حسینی زیر باران در بین‌الحرمین

بسیاری از زائران هنگام غروب با بارش باران به سمت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) حرکت کردند، اما برخی دیگر در زیر باران در بین‌الحرمین و روبروی گنبد سیدالشهدا (ع) به دعا و نیایش پرداختند.


همچنین در حرم سیدالشهدا (ع)، زائران سوره مبارکه «قدر» را هم‌خوانی کرده و برای رهایی از دشمنان اسلام و خروج آمریکا از عراق دعا کردند.

صدای قطرات باران در بین‌الحرمین/ ... ظهر روز دهم کجا بودی؟

با توجه به بارش باران در کربلا، از ساعت ۱۱ شب به بعد حرم خلوت‌تر شد؛ به طوری که در بین‌الحرمین کمتر زائری حضور داشت و افرادی که قصد تشرف به حرم امام حسین (ع) یا حضرت عباس (ع) را داشتند، در شبستان‌ها و رواق‌ها حضور یافتند و در آنجا به زیارت پرداختند. بر همین اساس، صدای ریزش قطرات باران و برخورد آن‌ها با سنگ‌های بین الحرمین شنیدنی‌تر شده بود.

با وجود خلوت بودن حرم امام حسین(ع) جمعی از زائران ایرانی در گوشه‌ای از حرم سیدالشهدا (ع) حلقه زدند و زیر لب اشعاری را زمزمه می‌کردند؛ «تو که در کوچه راه افتادی/ همه جا غیر کربلا بودی!/ با توام آی حضرت باران/ ظهر روز دهم کجا بودی؟». پس از آن زائران افغانستانی نیز به جمع ایرانیان پیوستند و در مظلومیت شهدای لب تشنه کربلا اشک ریختند.

در ادامه فیلم‌هایی از بارش باران در کربلا و هوای مطبوع بین الحرمین را مشاهده می‌کنید؛

تعداد بازدید : 20
تعداد بازدید : 15

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین