عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
یکی از اهالی اسپانیا برایم نوشت مادر من مسیحی است، زمانی که کلیپ نماز حاج قاسم را به او نشان دادم، گریه کرد و گفت او صرفاً ژنزال نظامی نبود.

عقیق:حجت الاسلام شیخ محسن مجتهدزاده، رئیس مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی علمدار گسترش تمدن نوین اسلامی در خارج از مرزها بود، گفت: سردار را صرفاً نباید به عنوان شخصیت نظامی شناخت بلکه مأموریت ایشان در حیطه مباحث فکری، فرهنگی و اخلاقی نیز بود. شاید بتوان گفت نماینده عملیاتی و فکری مقام معظم رهبری در منطقه غرب آسیا شناخته می‌شد؛ از این رو سردار سلیمانی را می‌توان لقبِ سفیر شهید تمدن نوین اسلامی نامید.

وی افزود:‌حاج قاسم صرفاً سربازی نبود که بخواهد مرز جغرافیایی را نجات دهد بلکه سرباز و حافظ اندیشه‌های انقلاب اسلامی در بیرون مرزها بود؛ از این رو نمی‌توان انتظار داشت سفیر سردار ما در صدور اندیشه انقلاب اسلامی علم را بلند کند، جلو ببرد و دشمن با او کاری نداشته باشد؛ همچنان که سفیر امام حسین (ع) را از بین بردند، سفیر جبهه امام عصر را نیز مورد هدف قرار دادند، اما تیرشان به هدف نخورد چرا که جمهوری اسلامی و ملتش و حتی سایر ملت‌های آزادیخواه دنیا بیدارتر شدند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه نمی‌توان توقع داشت تداوم حرکتی که سردار سلیمانی آغاز کرد بدون نیاز به پشتوانه فرهنگی و رسانه‌ای تحقق یابد،گفت: متأسفانه در این حوزه به صورت فاجعه‌باری ضعیفیم. این در حالی است که دشمن به کمک رسانه همواره سعی در تضعیف جبهه مقاومت و تخریب چهره امثال سردار سلیمانی داشته است. هرچند معتقدیم اکنون رسانه جبهه استکبار ناخواسته علیه خود آنان عمل می‌کند نشان به اینکه هشتگ‌ها و تِرندهای فضای مجازی آکنده از اسم سپاه و سردار سپاهمان را به تمام دنیا معرفی کرده است.

عمق و عظمتِ افکار و اهداف حاج قاسم باید به جهانیان معرفی شود

وی افزود: ما در حال حاضر در گسترش و شدت‌بخشی نسبت به انتقال آموزه‌های اسلام و انقلاب فوق‌العاده ضعیفیم. دلیل اولش در عدم تخصص ما در حوزه زبان‌های خارجه است. دوم اینکه طریق و ترجمانِ گفتمان انقلاب اسلامی به هر مکتب را نیاموختیم که چگونه در قالب‌های مختلف و با آداب کشورهای مختلف باید این آموزه‌ها را انتقال بدهیم. چند نفر را سراغ داریم که توانایی انتقال اندیشه‌های حاج قاسم را داشته باشند؟ یا چه ساز و کارها و بسترهایی جهت ترجمه صحبت‌های حاج قاسم فراهم کردیم؟ عمق و عظمتِ افکار و اهداف حاج قاسم باید به جهانیان معرفی شود و هر کسی در حیطه خویش وظیفه دارد این اقدام را صورت دهد.  

مجتهدزاده با تأکید بر اینکه امروز بیش از جبهه‌ای که در مناطق عملیاتی غرب آسیا تشکیل دادیم، نیاز به مدافعان سایبری داریم، افزود: رکن و پایه این کار، دانستن زبان خارجی و زبان رسانه با حس و حال انقلابی است. عدم تسلط به آداب و رسوم و زبان مناطق حساس جهان، سبب پذیرش پیام رسانه‌های غرب از سوی آنها و به دنبال آن تضعیف جبهه مقاومت در اذهان عمومی می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای جنوبی درباره تأثیرگذاری شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیرون از مرزها گفت: یکی از اهالی اسپانیا برایم نوشت مادر من مسیحی است. زمانی که کلیپ نماز حاج قاسم را به او نشان دادم، گریه کرد و گفت او صرفاً ژنزال نظامی نبود بلکه مرد خدایی بود. اگر او را تروریست معرفی می‌کنند، نوع عبادتش چیز دیگری را نشان می‌دهد. این مسئله نشان می‌دهد شهادت حاج قاسم سبب غبارزدایی از فطرت‌های خفته شد. 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین