عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه انتقام نگرفتن عواقب بدتری برای ما دارد، گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی تجربه‌های تلخی از انتقام نگرفتن از دشمن داریم و این امر عواقب بدتر و تلخ‌تری برای ما دارد.

عقیق:حجت‌الاسلام قاسمیان سخنران مذهبی باحضور در برنامه تلویزیونی جهان آرا به تشریح ابعاد قرآنی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و موضوع انتقام سخت پرداخت.

قاسمیان با اشاره به اینکه ماجرای شهادت سردار سلیمانی حادثه تروریستی نیست، گفت: این ماجرا نه حادثه است و نه تروریستی است. به امور غیر قابل پیش‌بینی مثل تصادف و زلزله حادثه می‌گویند، پس این حادثه نیست و اینکه می‌گویم تروریستی نیست ماجرا دارد. ما یک پرچم را پایین آوردیم و پرچم دیگری را بالا بردیم.

در ماجرای برجام پرچم مقاومت را پایین آوردیم و پرچم وادادگی را بالا بردیم

وی ادامه داد: حاج قاسم به جز اینکه یک ژنرال نظامی قدرتمند بود یک دیپلمات حرفه‌ای و اهل مذاکره هم بود. وی در سوریه، لبنان، عراق و حتی در روسیه قدرت مذاکرات بالایی داشت و در این زمینه مذاکرات بسیار زیادی را با طوایف مختلف این کشورها انجام می‌داد. اینکه ما میز مذاکره را ابزار مبارزه بدانیم با اینکه میز مذاکره ابزار ضعف و وادادگی ما باشد متفاوت است. ما یک پرچم را پایین آوردیم و یک پرچم دیگر را بالا بردیم، این به این معنا نیست که ما پرچم مقاومت را پایین آوردیم و پرچم مذاکره را بالا بردیم، نه؛ ما پرچم مقاومت را پایین آوردیم و پرچم ضعف و وادادگی را بالا بردیم به طور مشخص این اتفاق از زمانی که بحث برجام شکل گرفت آغاز شد و نگاه ما را به این سمت معطوف کرد که ما نمی‌توانیم با آمریکا درگیر شویم، باید کری‌خوانی‌ها را کنار بگذاریم تا هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها.

برجام گوساله سامری است که از آن باید سیلی بخوریم

وی با بیان اینکه از همان زمان قابل پیش‌بینی بود که برجام نتیجه‌ای نمی‌دهد گفت: آن زمان در یکی از سخنرانی‌ها گفتم: اگر برجام نتیجه بدهد من دیگر قرآن نمی‌خوانم. بسیاری به من گفتند: این از نادانی توست اما دلیل داشتم وقتی ولی ما می‌گوید این مسیر درست نیست و من به اینها خوشبین نیستم، چرا با خوش‌بینی جلو می‌روید و امضای جان کری را تضمین می‌دانید؟ این یعنی ضعف و وادادگی. اگر موسی و فرعون با هم به جمع‌بندی می‌رسیدند امروزه ما هم با آمریکا به جمع‌بندی می‌رسیم. در واقع برجام یک گوساله سامری است که سیلی‌های محکمی در آن است و این سیلی‌ها را یکی‌یکی می‌خوریم.

امروز عده‌ای تلاش می‌کنند منطقشان را به جای منطق امام جا بزنند

این سخنران مذهبی با بیان اینکه امروز بسیاری از افراد منطق گوساله سامری‌شان را به جای منطق امام خمینی (ره) می‌نشانند گفت: آن زمان هم گوساله سامری را به جای منطق موسی جا زدند و امروز هم منطق خود را به جای منطق امام جا می‌زنند که ثمره آن ذلت است. زیرا این وعده قرآن است و حتی خداوند می‌گوید: این دروغ بافی که می‌خواهند منطق خودشان را به جای منطق موسی جا بزنند حتماً با مجازات روبرو است.

در ماجرای برجام به گونه‌ای عمل کردیم که نهایتش به شهادت سردار سلیمانی منجر شد

وی ادامه داد: آیا امروز از برجام به نتیجه رسیدیم؟ امروز فروش نفت ما از قبل از برجام هم پایین‌تر است. متأسفانه رهبر معظم انقلاب شروطی را برای مذاکره تعیین کردند که هیچکدام از آن شروط را اجرا نکردند. ایشان گفتند: اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم اما این کار را نکردند. ما به سراغ اروپا رفتیم درحالی که همه می‌دانند اقتصاد اروپا وابسته به اقتصاد آمریکاست. باز هم اتفاقی رخ نداد و ما باز هم واکنشی نشان ندادیم و تنها شروع کردیم گام‌هایی را برای خروج از برجام تعیین کردیم که همین گام‌ها هم به صورت کاملاً صریح خلاف دستورات قرآن است. زیرا قرآن می‌گوید: اگر در پیمانی با دشمن نشانه‌های خیانت دیدید آن پیمان را به سمت دشمن پرتاب کنید تا شرایط دوباره مساوی شود. حال ما از ابتدای برجام به گونه‌ای عمل کردیم که نهایتش به شهادت سردار سلیمنی ختم شد. اگر ما جای آمریکا و ترامپ بودیم چه می‌کردیم؟

شهادت سردار سلیمانی روالی بود که ما برای آمریکایی‌ها تعریف کردیم و آنها به این نتیجه رسیدند که سردار را بزنند

قاسمیان با بیان اینکه خود آمریکایی‌ها می‌دانستند ترور سردار سلیمانی چه هزینه‌هایی دارد گفت: طی ۶ ماه اخیر
طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی سیاستمداران این کشور بر روی ترامپ کار می‌کردند تا ترامپ قبول کند سردار سلیمانی را بزنند. سردار سلیمانی بارها در معرض شهید شدن و در تیررس آنها قرار داشت. هنگامی که عماد مغنیه شهید شد سردار سلیمانی دو دقیقه با عماد فاصله داشت اما آنها می‌دانستند که عماد را می‌شود زد اما حاج قاسم را نمی‌شود، زیرا هزینه زدن حاج قاسم بسیار زیاد است. حال ما کاری کردیم که امروز اینها به این نتیجه رسیدند که می‌توان حاج قاسم را زد. این یک روال طبیعی بود که خود ما برای آمریکایی‌ها تعریف کردیم و آنها را به این نکته رساندیم که امروز حاج قاسم را بزنند. البته خون حاج قاسم بسیار جهت‌دار و پرخروش شد زیرا آمریکا یعنی امام کفر او را زد. ممکن بود حاج قاسم به مرگ طبیعی بمیرد و یا در یک نبرد رو در رو با دشمن به شهادت برسد این اتفاقی است که همه را ناراحت می‌کرد اما خونه وی جهت‌دار نمی‌شد. امروز خون این شهید بزرگوار جهت‌دار شده و بسیار پر فروغ است.

مردم با حماسه خود در تشییع پیکر سردار نشان دادند که خواهان مقاومت هستند

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی برای مردم نماد مقاومت است گفت: در مراسم تشییع شهید سلیمانی دیدیم که مردم چگونه سنگ تمام گذاشتند. من چنین صحنه‌ای را فقط در تشییع پیکر پاک امام خمینی (ره) دیدم و مردم نشان دادند که مقاومت را می‌خواهند و دفاع را می‌خواهند و حال اینجا آزمون مسئولان است که چه تصمیمی بگیرند. قرآن کریم در این جا می‌گوید: کسانی که تردید ایجاد می‌کنند باید تو دهنی محکمی بخورند، امروز مردم ما تصمیم گرفته‌اند، ولی فقیه ما تصمیمی گرفته است که این تصمیم‌ها عاقلانه است. حال اگر این وسط عده‌ای بخواهند در این تصمیم شک ایجاد کنند باید دستگاه حاکمیت وارد شود و با آن افراد برخورد کند.

وی ادامه داد: اینکه یک عده‌ای می‌گویند اگر برخورد کنید و واکنش نشان دهید جنگ می‌شود این درست خلاف امنیت ملی است. اینها منافق هستند و باید با آنها برخورد کرد و محکم در مقابل‌شان ایستاد.

شهادت حاج قاسم به واکنش سریع و قاطع نیاز دارد

قاسمیان با بیان اینکه شهادت حاج قاسم به واکنش سریع نیاز دارد، گفت: اگر مسئولان نظامی ما حرف من را می‌شنوند باید بگویم قبول داریم که برخورد با دشمن نیاز به طراحی دارد اما اگر واکنش ما سریع نباشد شیطان وسط می‌آید و شروع به خوف ایجاد کردن و ترس ایجاد کردن می‌کند. خدا یک منطقی دارد و آن این است که هر چقدر دشمن قلدرتر باشد، محکم می‌گوید: جلو او باید بایستید و برخورد کنید و خودش کار را به خوبی مدیریت کرده و جلو می‌برد. به عنوان مثال فرعون تعداد زیادی از بچه‌ها را کشت تا موسی کشته شود اما به اذن خدا خود فرعون موسی را بزرگ کرد. در جنگ احزاب همه جریان کفر یکپارچه شدند و با تمام قوا جلوی مسلمانان صف کشیدند اما خداوند خودش به راحتی ماجرا را حل کرد و امیرالمومنین را به جلو فرستاد و گفت: دیگر مؤمنان قتال نکنند.

وعده نابودی اسراعیل می‌تواند تا دو ماه آینده محقق شود

اتفاق امروز هم درست مانند اتفاق آن زمان است که همه جریان کفر بر علیه ما یکپارچه شده و این درست مانند بادکنکی می‌ماند که تمام باطل در آن جمع شده و این بادکنک می‌تواند با یک سوزن جریان مقاومت از بین برود به اذن خداوند. تصور کنید شما خانه را جارو می‌کنید و همه آشغال‌ها را در یک گوشه جمع می‌کنید این کار برای این است که به یک باره این آشغال‌ها را دور بریزیم. امروز متراکم شدن دشمن به همین صورت است و اگر خدا بخواهد می‌تواند همه دشمنان را که با هم یکپارچه شده‌اند را از بین ببرد و شاید با شهادت سردار سلیمانی وعده نابودی ۲۵ ساله اسرائیل تا دو ماه آینده هم محقق شود.

قاسمیان با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه گفت: پیامبر (ص) در این ماجرا حرکت پیش‌دستانه انجام داد و آن این بود که سپاهش را با تغییر مسیر به سمت مکه راهی کرد. کفار که دیدند سپاه اسلام به سمت آنها می‌آید و از آنجایی که زخم ماجرای احزاب را هم خورده بودند گفتند: سپاه مقتدری آماده می‌کنیم و آنها را نابود می‌کنیم. این خبر به پیامبر (ص) رسید پیامبر (ص) همه یارانش را زیر یک درخت جمع کرد و در واقع اینجا هشتگ انتقام سخت را تشکیل داد و با هم عهد بستند که تا آخرین قطره خونشان در برابر کفار بایستند و درس سختی به آنها بدهند. وقتی این ماجرا به گوش کفار رسید ترس همه وجود آنها را گرفت و فوراً به جای حمله، پیامی به سپاه اسلام را فرستادند تا با مسلمانان صلح کنند.

خداوند وعده داده که با سپاه ترس به یاری مسلمانان می‌آید و آنها را پیروز می‌کند این وعده برای آن زمان نیست و برای همه ادوار است

وی ادامه داد: این ماجرا کاملاً شفاف در سوره مبارکه فتح آمده است. خداوند پس از این ماجرا گفت: که از مسلمانان و تصمیم آنها راضی است و به قلوب آنها علم دارد و به این قلوب آرامش می‌دهد و خداوند این اقتدار مسلمانان را دارای دستاورد بیان کرد و فرمود: این که آنها آمدند و خودشان با شما صلح کردند یکی از دستاوردها است و دستاورد دیگر این است که آنها دیگر به سراغ شما نمی‌آیند و با شما درگیر نمی‌شوند. این برای امروز ما هم رخ داده است که نباید از دشمن بترسیم و بدانیم که وعده‌های الهی امروز هم محقق می‌شود و ایستادن در برابر دشمن سبب نابودی نخواهد شد.

پیروزی بر دشمن وعده حتمی الهی است و حرف من نیست

قاسمیان عمل به وعده‌های الهی را سبب پیروزی بر کفر و سلطه دانست و گفت: اینهایی که می‌گویم حرف من نیست حرف خداست. این که خداوند می‌گوید اگر آنها به شما حمله کنند همه پشت آنها را خالی می‌کنند این سنت خداست و سنت خدا تغییر ناپذیر است و نشانه این است که آیه برای همه زمان‌ها نازل شده و فقط برای زمان پیامبر (ص) نیست مگر در لبنان ندیدیم که ارتش تا دندان مسلح اسرائیل چگونه نتوانست در برابر سپاه اسلام دوام بیاورد و جنگش تنها ۳۳ روز طول کشید، جنگ بعدی ۲۲ روز و جنگ بعدی ۱۱ روز. این را باید بفهمیم وقتی خداوند می‌گوید من با سپاهی از ترس می‌آیم تا جایی که دشمنان خانه‌های خود را به دست خود خراب می‌کنند و بعد می‌گوید: از این ماجرا عبرت بگیرید این یعنی این حادثه فقط برای آن دوران نیست و برای همه ادوار و تاریخ بشریت است. خداوند می‌گوید: به گونه‌ای با دشمن درگیر شوید که تصور حمله هم به ذهنش خطور نکند این یعنی همین واکنش سریع و انتقام سخت که باید امروز رخ دهد.

سردار سلیمانی در آمریکا معادلی ندارد که بخواهیم در همان سطح انتقام بگیریم

این سخنران مذهبی با بیان این که حاج قاسم سلیمانی در کشور آمریکا معادلی ندارد که ما بخواهیم با کشتن آن معادل انتقامش را بگیریم گفت: سردار سلیمانی قهرمان ملت ایران بود و به همین دلیل در آمریکا معادل او وجود ندارد زیرا آنها قهرمان واقعی ندارند بلکه قهرمان‌های آنها در قصه و فیلم‌ها است. انتقام امروز حسی است که به عنوان یک حس حماسی در دل همه ملت وجود دارد و اگر این ماجرا مثلاً تا یک ماه طول بکشد این‌حس حماسه به ترس تبدیل می‌شود. پس این ماجرا به واکنش سریع نیاز دارد. البته ممکن است ما یک واکنش راهبردی هم داشته باشیم که نتیجه آن خروج نیروهای آمریکایی از منطقه باشد این به جای خود، اما چنین اتفاقی و چنین جنایتی به یک واکنش سریع نیاز دارد تا دشمن را سر جای خود بنشاند.

مردم باید حس انتقام حماسی را در دل خود زنده نگه‌دارند و نگذارند عده‌ای انتقام را ماست‌مالی کنند

وی ادامه داد: مردم ما باید این حس حماسی انتقام را در دل خود بیدار نگه دارند و نگذارند این حس به مرور به ترس تبدیل شود و در عین حال نگذارند عده‌ای موضوع انتقام را به نوعی ماست مالی کنند. در مکه درست مانند امروز عده‌ای خواستند پیامبر را از مقابله با کفار منصرف کنند و مانند امروز انتقام را ماست مالی کنند. خداوند به پیامبر گفت: حواست باشد این کار را نکنید.

وی با بیان اینکه خداوند گاهی خودش مسلمانان را در شرایط مقابله با دشمن قرار می‌دهد گفت: در ماجرای جنگ بدر مسلمانان می‌خواستند وارد جنگ نشوند اما خداوند آنها را وارد فضایی کرد که این اتفاق رخ دهد و آنها بر کفار پیروز شوند. امروز ولی فقیه ما عاقلانه سخنی می‌گوید اما می‌بینیم عده‌ای می‌آیند و خلاف آن حرف می‌زنند، اینها غلط می‌کنند که خلاف سخن ولی فقیه حرف می‌زنند و باید همه مردم و حاکمیت بر دهن آنها بزنند.

انتقام نگرفتن از دشمن عواقب بدتری برای ما دارد/ تجربه تلخ آن را در جمهوری اسلامی داریم

قاسمیان با بیان این که نگرفتن انتقام عواقب بدتری برای ما خواهد داشت گفت: نگرفتن انتقام در تاریخ انقلاب اسلامی بارها تجربه شده و عواقب تلخی برای ما داشته است. در ماجرای حج امام فرمودند انتقام سخت لازم است اما کاری نکردیم و بعد از آن هواپیمای ایرباس ما را زدند. بازهم جواب ندادیم و همه اینها تبدیل به ماجرای جام زهر شد. حال اگر باز هم سکوت کنیم و واکنشی نشان ندهیم. در مرحله بعدی آنها به ما حمله خواهند کرد. این که در ذهن عده‌ای شکل گرفته که بیاید خویشتن داری کنیم این درست سخنان ترامپ است. نباید واکنش ما دقیقاً مانند واکنش رییس جمهور قاتل آمریکا باشد و از طرفی اگر امروز واکنش نشان ندهیم اتفاقاتی رخ می‌دهد که آن زمان دیگر واکنش نشان دادند بسیار سخت و دشوار می‌شود.

شهادت سردار سلیمانی اعلام جنگ صریح دشمن است

این سخنران مذهبی شهادت سردار سلیمانی را اعلام جنگ دشمن دانست و گفت: این اقدام آمریکایی‌ها ترور نیست. یک مقام رسمی کشور را در یک کشور ثالث بزنند و بگویند او را ترور کردند این یک اعلام جنگ است. هنگامی که دشمن با ما اعلام جنگ می‌کند باید طبق دستور قرآن کریم پاسخ سختی به او بدهیم. قرآن کریم می‌گوید: به جای اینکه از دشمن بترسید از خدا بترسید و جواب دشمن را بدهید و خدا با دست شما دشمن را عذاب می‌کند و آنها را رسوا می‌کند و به شما نصرت می‌دهد و این‌گونه دل‌های مؤمنان آرام می‌گیرد. اینهایی که می‌گویم آیات قرآن است. امروز آرامش دل‌های مردم ما با انتقام سخت صورت می‌گیرد و محقق می‌شود.

شهادت سردار مرزبندی‌ها را از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به اهل مقاومت و اهل ضعف تغییر داد

قاسمیان شهادت سردار سلیمانی را سبب تغییر مرزبندی‌های داخل کشور دانست و گفت: این که می‌گویم شهادت سردار سلیمانی به گونه‌ای رقم خورد که جهت‌دار شد برای این است که سابقه این را در تاریخ انقلاب داشتیم. یک زمان شهید بهشتی در صحن امام خمینی حرم امام رضا (ع) هنگامی که مشغول سخنرانی بود همه او را هو کردند و به سمتش چپ کفش پرتاب کردند. خود من به یاد دارم زمانی را که عده‌ای شعار می‌دادند بهشتی طالقانی را تو کشتی. اما خداوند با شهادت این شهید مظلوم، صحنه را تغییر داد و شهادتش آن‌چنان جهت‌دار شد که این جهت نهایتش نابودی منافقان و رسوا شدن آنها بود.

خون حاج قاسم سبب آغاز دوره‌ جدیدی از انقلاب اسلامی می‌شود

وی ادامه داد: امروز شهادت سردار سلیمانی به گونه‌ای رقم خورد که اصل جنس یعنی آمریکا به عنوان امام کفر آمد و او را زد. این اتفاق سبب شد تا مرزهای داخل کشور هم از اصولگرا و اصلاح‌طلب و اینگونه مرزبندی‌ها به اهل مقاومت و افراد واداده و اهل ضعف تغییر کند. امروز خداوند طبق وعده قرآن ما را به سر ماجرا آورده و می‌گوید: حال بیایید شروع کنید و با کفر بجنگید. البته عده‌ای می‌گویند در دین انتقام وجود ندارد. پیامبر را کفار اخراج کردند خداوند گفت: آنها را بکشید. انتقام نگرفتن برای دو دوست و دو برادر است که اسلام می‌گوید گذشت کنید و انتقام نگیرید. نه برای دشمن قسم خورده. آیات بسیاری همانطور که اشاره کردم در قرآن کریم وجود دارد که خداوند فرموده شما جلو بروید و من یاری‌تان می‌کنم. در ماجرای انتقام به هیچ وجه نباید ترس به خودمان راه بدهیم و شجاعانه باید جلو برویم و انشاءالله خونه حاج قاسم سلیمانی سبب می‌شود وارد دوره جدیدی از انقلاب اسلامی شویم.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین