عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
دو همایش مدیران هیأت‌های ‌محوری ‌و برگزیده و بانوان‌ فعال ‌در عرصه‌ هیأت آخر هفته به همت جامعه ایمانی مشعر در استان قم برگزار می‌شود. دبیر این همایش‌ها می‌گوید: هیأت باید خانوادگی باشد. «هیأت ویژه برادران» معنی ندارد!

عقیق:محمد حسین طاهری، دبیر دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به برگزاری دو همایش مدیران هیأت‌های ‌محوری ‌و برگزیده و بانوان‌ فعال ‌در عرصه‌ هیأت در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ دی‌ماه در مجتمع مهدوی یاوران استان قم به همت جامعه ایمانی مشعر اظهار داشت: همایش مدیران هیأت‌ها با حضور ۶۰۰ نفر از مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده، با توجه به اینکه مدیر رکن اساسی هیأت است و باید در برهه‌های مختلف زمانی، نظام و مسائلی به آن‌ها بیان شود، برگزار می‌شود.

محورهای همایش مدیران هیأت‌های محوری

وی با اشاره به اینکه این همایش با محوریت «هیأت و خانواده» و «هیأت و بصیرت» برگزار می شود، گفت: تبیین مسائل ‌امروز زن ‌و خانواده، ظرفیت ‌وکارکرد‌های هیأت در حل‌مسائل ‌خانواده، بررسی سیره ‌زندگی‌ حضرت ‌زهراء(س) بعنوان الگوی خانواده‌ متعالی،‌ تبیین جایگاه ‌اصلی بانوان درهیأت‌ها؛ فرصت‌ها و تهدید‌ها،‌ مطالبه‌گری از ارکان ‌نظام درحمایت ‌از حقوق ‌زن ‌و خانواده و تبیین وظایف‌ هیأت‌ها در انتخابات ‌پیش‌رو از محورهای مدنظر این همایش است.

طاهری تصریح کرد: ظرفیت هیأت‌ها می‌تواند کمک‌ کند تا مشکلات خانواده‌ها برطرف شودف همچنین هیأت‌ جزء نهادهای دینی است که انقلاب را به‌وجود آورد و امروز در راستای حفظ آن نیز باید تلاش کند در این راستا در این همایش در این دو حوزه وارد خواهیم شد.

ظرفیت منبر و سخنرانی هیأت باید در خدمت خانواده و نظام‌سازی قرار گیرد

دبیر دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور گفت: همچنین در این همایش به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به نقش و تاثیر هیأت در راستای نظام‌سازی در کشور پرداخته خواهد شد و در این راستا بنا داریم ظرفیت منبر و سخنرانی هیأت را در این زمینه تشریح کنیم تا در مناسبت‌های مختلف با حضور اساتید و کارشناسان حوزه خانواده و سبک زندگی در این زمینه‌ها وارد شوند.

در گریزهای روضه، مداحان به موضوع خانواده بپردازند

وی افزود: روضه ظرفیت بسیار زیادی در زمینه خانواده دارد که می‌توان گریز‌های مداحی را در حوزه خانواده طراحی کرد زیرا تمام هیأت براساس خانواده است و در مناسبت‌های مختلف نیز روضه‌ها در خصوص پدر، مادر، برادر، پسر، عمو و ... است که بنا داریم این ظرفیت‌ها را تشریح کنیم.

طاهری ادامه داد: مدیران هیأت‌ها با ظرفیت‌هایی همچون صندوق قرض‌الحسنه، مهدکودک حسینی، تهیه جهیزیه، ایجاد میز مشاوره و ... برنامه‌هایی را برای خدمت به خانواده‌ها طراحی کنند و به این نکته توجه کنند که هیأت ویژه برادران در این دوره بی‌مفهوم است و باید هیأت را خانوادگی برگزار کنند.

برنامه سخنرانی همایش مدیران هیأت‌های محوری

دبیر دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به سخنرانان و برنامه‌های این همایش افزود: حجت الاسلام محمدرضا عابدینی، حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی، حجت‌الاسلام قاسمیان، حسین یکتا، ولی‌الله کلامی زنجانی، مهدی رسولی و جمعی دیگر از کارشناسان و سخنرانان در این همایش سخنرانی خواهند داشت. همچنین ۵ کمیسیون با موضوعات فعالیت‌های هیأت در حوزه جمعیت، واسطه‌گری، اصلاح الگوی مصرف، اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و فعالیت‌های سیاسی همچون انتخابات برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های سیاسی نیز بنا داریم در این جلسه در موضوعات سیاسی به تبیین وظایف هیأت در برهه‌های سیاسی، تبیین شاخصه‌های نماینده طراز، تبیین نقشه دشمنان برای هیأت‌ها و تحلیل وضعیت کنونی کشور بپردازیم که از رویکردهای بصیرت‌افزایی این همایش برای هیأتی‌هاست.

برگزاری همایش بانوان هیأتی برای دومین بار

طاهری با بیان اینکه همزمان با این همایش دومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت نیز برگزار خواهد شد که در این همایش ۳۰۰ نفر از مسئولان خواهر هیأت‌های محوری و مدیر هیأت‌های زنانه حضور خواهند داشت، گفت: بناست در این همایش به موضوعات مسائل‌ امروز زن‌ و خانواده، دشمنان‌ بشریت علیه خانواده، ظرفیت‌ و کارکرد‌های هیأت در حل‌ مسائل‌ خانواده، نقش‌ زنان در استمرار و تعالی انقلاب‌اسلامی، حضرت‌ زهراء(س) الگوی‌مادران، اسوه‌ همسران، ضرورت جبهه‌سازی بانوان، ملاحظات حضور در عرصه‌های‌اجتماعی، روضه‌های‌خانگی و تحکیم‌ و تعالی خانواده، هیأت‌ و مسأله‌ جمعیت و مطالبه‌گری از ارکان‌ نظام درحمایت‌ از حقوق‌ زن‌ و خانواده پرداخته شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه همایش بانوان تازه در حال شکل‌گیری است، قرار است بیشتر شناخت ظرفیت هیأت در حوزه بانوان و ارتقای جایگاه آنان در هیأت مدنظر قرار گیرد و در این همایش نیز سخنرانی، برگزاری میزگرد، کمیسیون تخصصی، ارائه تجربیات مانا، فروشگاه تخصصی هیأت، بسته پشتیبانی از فعالیت‌های زنان در هیأت و ... انجام شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین