عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
محمد امیر یکی از فعالان هندو که در تخریب مسجد بابری نقش داشته، پس از اینکه عذاب وجدان گرفته تصمیم می گیرد به اسلام گرویده و با ساختن 100 مسجد، گناه خود را جبران کند.

عقیق:محمد امیر که سابقا یک رهبر فعالان هندوی سنگا بوده و یکی از عاملان تخریب مسجد بابری نیز می باشد، هم اکنون به دین اسلام گرویده و در سرتاسر هندوستان مسجدسازی می کند. وی هم اکنون تصمیم دارد مسجدی در حافظ بابا نگار واقع در حیدرآباد بنا کند.

وی پس از شرکت در تخریب مسجد بابری و پس از پذیرفتن اسلام تصمیم به ساخت و نوسازی 100 مسجد گرفت. وی همچنین متعهد شد که از مساجد محافظت کند. با این حساب وی ساخت 91 مسجد را به پایان رسانده است و بیش از 59 مورد در دست ساخت دارد. مسجد پنجاه و نهم وی که در حیدرآباد زیر دست احداث قرار دارد. «مسجد رحیمیه» نام دارد.

محمد امیر گفت که سال گذشته ، در 6 دسامبر ، او بنای مسجدالرحیمیه را در نزدیکی جاده بالاپور در حافظ بابا نگار آغاز کرده است و از آن زمان کار ساخت و ساز ادامه دارد. مردم محلی از هم اکنون زیر سایبان های موقتی این مسجد نماز اقامه می کنند.

وی افزود: این مسجد با زمینی با 6 طبقه به مساحت 3200 متر مربع ساخته شده است که شامل  یک مدرسه اسلامی برای مذهبیانی می باشدکه به دین اسسلام گرویده اند.

وی  دلیل تلاش های خود برای ساختن مساجد را چنین بیان کرد: به عنوان کسی که درتخریب مسجد بابری نقش داشتم، مردم به منبه چشم یک قهرمان نگاه می کردند. اما واکنش خانواده ام برایم شوکه کننده بودم و آن ها اقدامات مرا محکوم کردند که درنتیجه سبب احساس گناه در من شد. بعدها بیمار شدم و با داشتن مشکلات جسمی با یک روحانی مسلمان مشورت کردم.

 وی خدمت یک پیشوانی مسلمان در اوتارپرادش رفت و وضعیت خود را برایش توضیح داد. او برایش طلب بخشش و آمرزش کرد. ارزش های اسلامی و آیات قرآنی را برایشت توضیح داد و این مرد هندو دریافت که کاری که انجام داده گناهکارانه بوده است. در 1 ژوئن 1993 اسلام را پذیرفت و عهد کرد که 100 مسجد بسازد.

محمد امیر کار ساخت نخستین  مسجد را در هاریانا  آغاز کرد و در سال 1994 آن را مسجد مدینه نامگذاری کرد. در سه ماه آینده او مسجد دیگری در این شهر ساخت و به این کار خود ادامه داد. وی مساجد را عمدتا در ایالات شمال و شمال شرقی می ساخت

وی گفت که هر کجا مسجدی را بنا می کرد ، او و خانواده اش به آن منطقه خاص تغییر مکان داده و تعالیم اسلامی را ترویج می دادند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین