عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
حجت‌الاسلام حسینی قمی به روایتی درس‌آموز از نحوه رفتار امام عسکری علیه‌السلام در قبال دشمنان اشاره کرده است.

عقیق:پنجشنبه 14 آذر و 8 ربیع‌الثانی مصادف با سالروز ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسکری علیه‌السلام است. به همین مناسبت، گفتاری کوتاه از حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه درباره رفتاری درس‌آموز از امام حسن عسکری علیه‌السلام منتشر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌ قمی گفت: روزی فردی به نام ابویوسف شاعر دربار متوکل عباسی که مد‌ح‌گوی او بود، می‌گوید: خدا به من فرزندی داد، وضع مالی بسیار سختی داشتم، به همین دلیل چندین نامه به عده‌ای از دوستانم نوشتم و از آنان درخواست کمک کردم.

این استاد حوزه علمیه افزود: ابویوسف می‌گوید هیچ یک از دوستان جواب نامه مرا ندادند و هیچ کمکی هم به من نکردند. به خود گفتم به درِ خانه امام حسن عسکری علیه‌السلام بروم. من شاعر دربار متوکل عباسی بودم اما گفتم این خاندان به دشمنان خود هم توجه دارند.

وی اضافه کرد: نزدیک خانه امام علیه‌السلام رسیدم و شروع کردم به چرخیدن به دور خانه امام عسکری علیه‌السلام، مُدام در این فکر بودم که آیا درخواستم را به امام عرضه کنم یا نه، به یکباره دیدم فردی از خانه امام حسن عسکری علیه‌السلام خارج شد که کیسه‌ای در دست داشت ...

ادامه این روایت را در فیلم زیر ببینید:

تعداد بازدید : 21

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین