عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

عقیق:محفل و مجلسی که در آن ذکر صلوات در کار نباشد، عامل حسرت برای صاحب خود خواهد بود.[ ۱ ]
«عن الصادق علیه السلام قال: مَا اجْتَمَعَ فِی مَجْلِسٍ قَوْمٌ لَمْ یَذْکُرُوا اللّه عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَذْکُرُونَا إِلاّ کَانَ ذَلِکَ الَْمجْلِسُ حَسْرَهً عَلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیَامَهِ».

امام صادق علیه السلام فرمودند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: در هر مجلسی که ذکر خدا و یاد خدا نباشد و صلوات بر من فرستاده نشود، آن مجلس برای اهلش، مایه حسرت و وبال خواهد بود.

البته برای صلوات فرستادن دل و زبان باید یکی باشد؛ یعنی در حال غفلت، زبان مشغول ذکر صلوات نباشد، بلکه با تمرکز حواس مشغول صلوات باشد.

به گزارش شفقنا کتاب “چهل حدیث در باب اعجاز صلوات بر محمد و آل محمد” در ادامه مینویسید: هنگام فرستادن صلوات باید به گونه ای عمل کرد که گویی پیامبر حاضر است و مستقیماً به آن حضرت سلاممی کنیم.

از سفیان ثوری پرسیدند: یوم الحسره کدام روز است که حق تعالی می فرماید: «وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَهِ».

«بترسان ایشان را از روز حسرت». سفیان جواب داد: آن روز، قیامت است و حسرت همه خلق را فرو خواهد گرفت. زیرا نیکان حسرت می خورند که چرا از این بیش تر نیکی نکردیم و بدها حسرت می خورند که چرا به سلوک راه حسنات مشغول نگشتیم. از او پرسیدند: «ای شیخ، آیا کسی خواهد بود که در آن روز حسرت نداشته باشد؟» گفت: «آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد، در روز قیامت حسرت چیزی را نمی خورد.»

 


۱- ۱. اصول کافی، ج ۴، ص ۲۵۴، باب من یجب من ذکر اللّه، عزوجل فی کل مجلس، حدیث اول؛ وسائل الشیعه، ج ۷، ص ۱۹۸، ح ۹۱۰۴.

کتاب “چهل حدیث در باب اعجاز صلوات بر محمد و آل محمد

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین