عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
گفت و گوی عقیق با کربلایی حسین رستمی مداح هیئت الشهداء اندیشه
مگر می شود مردمی که از هزینه های زندگی شان می گذرند و خودشان پول تجهیز حسینیه ها را تامین می کنند در هنگام اعتراض به حسینیه آسیب بزنند . این عده کاملا با برنامه و آموزش دیده توانستند ظرف چند دقیقه با مواد آتش زا حسینیه را آتش بزنند . حتی عده ای از معترضین وقتی متوجه حمله این افراد به حسینیه شدند تلاش کردند مانع آن ها شوند اما دیگر کار از کار گذشته بود.

حکایت حسینیه ای که در آتش سوخت / با شکوه تر از قبل می سازیمعقیق: مهدی ملک پور / تنها یک روز از ماجرای افزایش قیمت بنزین گذشته بود که موج اعتراضات و تجمعات در گوشه و کنار کشور آغاز شد. تجمعات مردمی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی معترض بودند باز هم از سوی عده ای آشوبگر سمت و سویی دیگر پیدا کرد و آنچه در این میان گم شد فریاد به حق مردم معترض بود.
حمله به بانک ها ، ساختمان های مسکونی و اداری و به آتش کشیده خودرو ها از آن دست اتفاقاتی بود که دیگر قطعا رنگ و بوی مردمی نداشت.
در میان اخبار ریز و درشت حوادث این روزها خبری تاسف بار در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
حسینیه هیئت الشهداء شهر اندیشه به آتش کشیده شد. خبری که باورش سخت بود . آتش زدن پرچم و بیرق حسینیه ای که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم دارد فقط از اراذل و اوباشی بر می آید که خود را در میان مردم معترض جا زده اند تا این تجمعات را به سمت اهداف پلید خودشان هدایت کنند.

کربلایی حسین رستمی مداح هیئت الشهداء اندیشه در گفت و گو با عقیق درباره روز حادثه گفت :
ظهر روز شنبه بیست و پنجم آبان دوستان اطلاع دادند که عده ای مقابل حسینیه تجمع کرده اند . ساعت حدود سه بعدازظهر عده ای از تجمع کنندگان شروع به سنگ پرانی به داخل حسینیه کردند . گویا چند نفر مسلح هم در میان آنها تعدادی تیر هوایی شلیک کرده بودند. همین موقع بچه ها خودشان را به حسینیه رساندند و از میان جمعیت و از در پشت حسینیه وارد شدندند بلکه بتوانند تجهیزات حسینیه را خارج کنند. در همین موقع از پنجره ها کوکتل مولوتوف و آتش زنه هایی را داخل حسینیه انداختند. چون حسینیه ما علاوه بر برگزاری هیئت به عنوان باشگاه ورزشی هم استفاده می شد کف آن از جنس تاتمی بود که همین موضوع باعث اشتعال سریع آنجا هم شد.

حکایت حسینیه ای که در آتش سوخت / با شکوه تر از قبل می سازیم
اخوی بنده که به مسئول هیئت است به همراه تعدادی از بچه های هیئت وقتی با آن حجم آتش مواجه شدند ، دیدند امکان بردن وسایل هم نیست از همان در پشتی از حسینیه خارج می شوند که با عده ای از اراذل قمه به دست مواجه می شوند و ناچار می شوند داخل حسینیه برگردند و قریب چهار پنج ساعت داخل حسینیه در حال سوختن می مانند. با زحمت بسیار توانستیم جان این بچه ها را نجات بدهیم. بعد از آن هم حسینیه چند ساعتی در حال سوختن بود و همه وسایل و تجهیزات اعم از سیستم صوتی و وسایل آشپزخانه و اتاق مهمان و ... خاکستر شد و نزدیک ششصد میلیون تومان خسارت به حسینیه وارد شد.

حکایت حسینیه ای که در آتش سوخت / با شکوه تر از قبل می سازیم
این مداح اهل بیت افزود : بعد از چند روز توانستیم وارد حسینیه بشویم و تصمیم گرفتیم با حضور چند نفر از ذاکرین اهل بیت روضه مختصری در محل حسینیه سوخته برگزار کنیم. با لطف دوستان عزیزم حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی محمد حسین پویانفر این برنامه را برگزار کردیم تا به نحوی مردم هم مطلع شوند که عده ای با سوء استفاده از اعتراضات به حق مردم حسینیه را آتش زده اند.

حکایت حسینیه ای که در آتش سوخت / با شکوه تر از قبل می سازیم

حکایت حسینیه ای که در آتش سوخت / با شکوه تر از قبل می سازیم

تعداد بازدید : 408

کربلایی حسین رستمی درباره اهداف عاملین این حادثه گفت : کاملا مشخص است که این عده هیچ ربطی به معترضان افزایش قیمت بنزین ندارند . مگر می شود مردمی که از هزینه های زندگی شان می گذرند و خودشان پول تجهیز حسینیه ها را تامین می کنند در هنگام اعتراض به حسینیه آسیب بزنند . این عده کاملا با برنامه و آموزش دیده توانستند ظرف چند دقیقه با مواد آتش زا حسینیه را آتش بزنند . حتی عده ای از معترضین وقتی متوجه حمله این افراد به حسینیه شدند تلاش کردند مانع آن ها شوند اما دیگر کار از کار گذشته بود.
وی در ادامه گفت : ما چند سال پیش به کمک های مردمی توانستیم زمینی را در اطراف همین حسینیه فعلی خریداری کنیم برای ساخت یک حسینیه بزرگ تر و مراحل ساخت آن در حال اتمام است . قرار بود چند ماه بعد به محل حسینیه جدید نقل مکان کنیم که با این اتفاق علاوه بر هزینه های تکمیل حسینیه هزینه تجهیزات هم بر ما تحمیل شد که ان شاءالله با کمک خیرین و محبین اهل بیت (ع) حسینیه جدید باشکوه تر از قبل ساخته خواهد شد.

شماره حساب حسینیه هیئت الشهدا به منظور کمک های مردمی

۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۴۲۶۷۸۰


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین