عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
گزارشی از خادمان حرم عبدالعظیم؛
کنار زائران حرم آستان عبدالعظیم حسنی افرادی با سمت خادمی همواره مشغول به خدمت‌رسانی به زائران آن حرم مقدسند؛ خادمانی که در جمع آنها از تمام اقشار جامعه حضور دارند؛ از کارگر و بنّا و دستفروش و کاسب گرفته تا دکتر و مهندس و خلبان و استاد دانشگاه.

عقیق:حضرت عبدالعظیم حسنی که نسب ایشان به امام‌حسن مجتبی(ع) می‌رسد، از دانشمندان و راویان حدیث ائمه معصومین علیهم‌السلام و از چهره‌های مورد اعتماد و محبوب نزد این بزرگواران و پیروان ایشانند. عبدالعظیم محضر چندین امام معصوم از جمله امام رضا و امام جواد علیهما السلام را درک کرده و ایمان خویش را بر امام هادی (ع) عرضه داشته است و در زمان ایشان وفات یافت.

بنا بر نقل محدث نوری، فردی از شیعیان، رسول اکرم(ص) را در عالم رؤیا زیارت می‌کند که به او می‌فرماید فردا یکی از اولاد من کنار درخت سیب در باغ "عبدالجبار بن عبدالوهاب رازی" تشییع و دفن خواهد شد؛ وی برای خرید آن مکان به صاحب باغ مراجعه می‌کند، در حالی که صاحب آن باغ نیز همان خواب را دیده بود، آن باغ را وقف عبدالعظیم و دیگر شیعیان کرد که در آن دفن شوند؛ به همین علت، حرم وی به "مسجد شجره" یا "مزار نزدیک درخت" نیز معروف است. از آن زمان، مزار مطهر ایشان میعادگاه عاشقان آستان اهل‌بیت علیهم‌السلام شد، به ویژه آنکه امام هادی در حدیث مشهوری فرمود: «مَن زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین بِکَربَلا؛ هرکس عبدالعظیم را در ری زیارت کند، مانند کسی است که حسین را در کربلا زیارت کرده باشد.»

در کنار زائران حرم آستان عبدالعظیم حسنی (ع) افرادی با سِمَت خادمی همواره مشغول به خدمت‌رسانی به زائران آن حرم مقدسند؛ خادمانی که در جمع آنها از تمام اقشار جامعه حضور دارند؛ از کارگر و بنّا و دستفروش و کاسب گرفته تا دکتر و مهندس و خلبان و استاد دانشگاه. 

این بار سراغ این خادمان شریف حرم عبدالعظیم حسنی رفتیم و با همکاری و همیاری آن آستان مقدس گفت‌وگویی متفاوت را با آنها ترتیب داده است.

تعداد بازدید : 80

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین