عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
امسال با وجود حذف هزینه ویزای عراق و تعادل نسبی در نرخ ارز، به نظر می‌رسید که هزینه‌های سفر به عتبات نیز کاهش یابد، اما قیمت این سفر معنوی تقریبا بدون تغییر باقی ماند.

عقیق:سفر زمینی به عتبات از ۱۰ آذرماه از سوی سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود و هم‌اکنون تنها سفرهای هوایی در حال انجام است.

امسال با وجود حذف هزینه ویزای عراق و تعادل نسبی در نرخ ارز، به نظر می‌رسید که هزینه‌های سفر به عتبات نیز کاهش یابد، اما هزینه‌های این سفر تنها در ماه‌های ابتدایی سال با کاهش نه چندان زیادی مواجه بود و اکنون می‌توان ادعا کرد که قیمت سفر به عتبات با قبل از حذف هزینه ویزا تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

سفر زمینی به عتبات که طرفداران خود را دارد، به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی و همچنین شرایط عراق امکان‌پذیر نبود، تا اینکه با برقراری امنیت و باز شدن مرزهای ایران و عراق، اعزام‌های زمینی به عتبات نیز برنامه‌ریزی شد؛ به طوری که هم‌اکنون با ظرفیت محدود در برخی استان‌ها همچون تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و مازندران نام‌نویسی از متقاضیان صورت می‌گیرد، اما تمامی این سفرها از مرز مهران انجام می‌شود.

هزینه سفر زمینی به عتبات نیز با توجه به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این امر در حالی است که سفرهای ارزان قیمت به عتبات نیز در دور جدید اعزام‌های زمینی به عتبات پیش‌بینی شده است؛ به طوری که افراد کم برخوردار می‌توانند در گروه اعزام‌های ارزان‌قیمت با هزینه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به عتبات مشرف شوند. همچنین سفر هوایی به عتبات نیز از ۳ میلیون و ۵۰۰ تا حدود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به گزارش فارس، سفر به عتبات پس از یک ماه وقفه مجدد برقرار شده است و هم‌اکنون زائران کشورمان در شهرهای زیارتی عراق حضور دارند. اما فعلا تنها اعزام‌های هوایی به عتبات انجام می‌شود و کاروان‌های زمینی سازمان حج و زیارت مجاز به خروج از مرزها نیستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین