عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
آیت‌الله جاودان:
یک استاد حوزه‌علمیه اطاعت از پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بشریت را تا قیامت در آرامش و امنیت قرار می‌دهد، گفت: وقتی امید مردم از هر چیزی غیر خداوند قطع شود و فقط به خداوند روی آورند آن زمان ظهور رخ خواهد داد.

عقیق:آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، اظهار کرد: نخستین نوری که توسط خداوند خلق شد، نور پیامبر اسلام(ص) بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند پس از خلقت نور پیامبر اسلام(ص)، از نور ایشان سایر اولیاء الهی را آفرید، تصریح کرد: خداوند پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان را در منازلی از هستی قرار داده که بهترین هستند و در آنها خداوند به بزرگی یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از جانب خداوند رسالت داشتند که بشریت را به سعادت دنیا و آخرت راهنمایی کنند، ابراز کرد: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت تنها مسیر اطاعت از دستورات قرآن کریم در کنار دستورات پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه اطاعت از پیامبر(ص) سبب دنیا و آخرت آباد می‌شود، ابراز کرد:‌ اگر امت پیامبر(ص) پس از ایشان بر اساس دستورات حضرت(ص) تابع قرآن و اهل‌بیت(ع) بودند بشریت تا قیامت در آرامش و امنیت قرار داشت.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز همه گرفتاری و اختلاف بشریت نتیجه عدم اطاعت از فرمایشات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است، تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) به رسالت برگزیده شدند تا مردم را به توحید و وحدانیت خداوند دعوت کنند و در قبال اطاعت یا عدم اطاعت مردم مسئول نبودند.

وی درباره اهمیت حکومت ائمه معصومین(ع)، گفت: اگر مردم اجازه می‌دادند ائمه معصومین(ع) پس از پیامبر(ص) بر اساس دستور الهی حکومت تشکیل دهند امروز امنیت سراسر عالم را فراگرفته بود.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه وقتی امید مردم از هر چیزی غیر خداوند قطع شود و فقط به خداوند روی آورند آن زمان ظهور رخ خواهد داد، اضافه کرد: پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، جبرئیل از بزرگترین فرشتگان الهی با ایشان بیعت خواهد کرد و امام زمان(عج) با ۳۱۳ نفر از برگزیدگان عالم قیام خواهند کرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق نیک و صبوری پیامبر اسلام(ص) نظیر نداشت حضرت(ص) با همین حسن خلق توانستند نظر عام و خاص را به سوی اسلام جلب کنند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین