عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
امام جمعه موقت یزد ‌با بیان اینکه برخی هنوز تنوز انتخابات گرم نشده به دنبال ایجاد التهاب و دو قطبی کردن جامعه هستند، گفت: شورای نگهبان هم علی‌رغم خواسته عده‌ای که قانون‌شکنی را هنر می‌دانند، قانون را به لطف الهی با صلابت اجرا می‌کند.

عقیق:آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک میلاد سراسر خیر و برکت نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: شناخت پیامبر اکرم(ص) به حقیقت برای غیر مثل خود حضرت میسور نیست.

وی تصریح کرد: هرچه ما بالا برویم و به بالاترین درجات انسانی برسیم نمی‌توانیم حقیقت آن حضرت را درک کنیم و تنها هر یک از ما در ابعاد ظرفیتی و شخصیتی خودمان، بخشی از ویژگی‌های آن حضرت را می‌شناسیم.

امام جمعه موقت یزد افزود: با این وجود اگر نمی‌توانیم به صورت کامل آن بزرگوار را بشناسیم، باید در حد توانمان برای شناختشان قدم برداریم و آنچه که می‌توانیم به آن حضرت معرفت پیدا کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه بعضی افراد پیش از آنکه تنور انتخابات گرم شود به دنبال ایجاد التهاب و دوقطبی کردن در جامعه هستند گفت: یکی از شگردهای سیاست‌مداران حرفه‌ای دنیا برای رسیدن به مقاصد سیاسی و اجتماعی خودشان، دو قطبی کردن جامعه و مردم را در مقابل همدیگر قرار دادن و از آب گل آلود ماهی گرفتن است.

وی تصریح کرد: حرف‌های ساختار شکنانه زدن، حرف‌هایی را بر خلاف جهت عمومی جامعه القا کردن و دامن زدن بر بوق‌های تبلیغاتی و ترویج کردن این حرف‌ها، برای آن است که آنچه که باید حقیقتا مورد توجه مردم باشد مورد غفلت قرار بگیرد و آنها هم در این فضای ملتهب و آب گل آلود به اهداف خودشان برسند.

مدرسی یزدی تجربه هم نشان داده که حتی در جمهوری اسلامی این چنین اقداماتی چه حاشیه‌هایی داشته است گفت: فلذا گرچه این فضا را شروع کرده‌اند اما هنوز به هدفشان نرسیده‌اند و الان خطاب به مردم عرض می‌کنم که بدانید جز کسانی که عالم، شجاع، امین، مدبر و متدین باشند، هیچ کسی درد این کشور را رفع نمی‌کند.

امام جمعه موقت یزد افزود: با کوتاهی و نگاه به ظاهر افراد نمی‌توانید افراد صالح را پیدا کنید، شورای نگهبان گرچه صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند ولی این کف صلاحیت است، یعنی کسی که حداقل صلاحیت را دارد انتخاب می‌شوند و آن هم تازه اکثریت شورای نگهبان هستند و ممکن است برخی افراد در شورای نگهبان حتی این کف صلاحیت را هم قبول نداشته باشند و اگر هفت نفر از 12 عضو این حداقل‌ها را تایید کردند، دیگر صلاحیت تایید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد مشکلات مملکت را برطرف کند باید سقف صلاحیت را داشته باشند و شورای نگهبان هم علیرغم خواسته عده‌ای که قانون‌شکنی را هنر می‌داند، قانون را به لطف الهی با صلابت اجرا می‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: وقتی که دو جنس در معرض انتخاب مردم هست نباید چشمشان را ببندند، وقتی بهای دو جنس با کیفیت و بی‌کیفیت یکی است، مردم باید تحقیق کنند و جنس با کیفیت را انتخاب کنند.

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد در کشور الان سرعت، عمق و گسترده خوبی گرفته گفت: امیدواریم کسانی که متصدی این امر هستند با صلابت و قدرت و رعایت موازین قانونی و شرعی، بدون واهمه از بعضی گفتارها در هر مقام و موقعیتی، مسیر حق را در زدودن مفاسد، اختلاص‌ها، رشوه، دزدی‌ها، غصب‌ها و هر نوع بی‌قانونی دیگری دنبال کنند.

وی ادامه داد: قرآن کریم در وارد مختلف اخطارهای بسیار سنگینی را راجع به دشمنان و کفار معاند و محارب داده است و اگر واقعا کسی با دقت معمولی هم به قرآن کریم مراجعه کند و به توصیه‌های پروردگار متعال گوش بسپارد، متوجه این اخطارها می‌شود، حتی آنجایی که یک معاهده‌ای با کفار و دشمنانتان دارید، خداوند متعال می‌فرماید اگر ترسیدید معاهده و پیمانی که دشمن بسته را عمل نکند، شما هم با رعایت عمل اقدام به مثل کنید چه برسد به وقتی که دشمن رسما بگوید عمل نمی کند.

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: در این شرایط به هیچ عنوان نباید عمل کنیم و قرآن کریم می‌‌فرماید چنین پیمانی که دشمن رسما به آن عمل نمی‌کند را کنار بیاندازید؛ قرآن کریم می‌فرماید مادامی که دشمن به پیمانش وفادار است شما هم وفادار باشید ولی اگر وفادار نبودند شما هم همانکار را بکنید و کنار بگذارید.

مدرسی یزدی افزود: بر اساس قرآن کریم ما با هر کسی نمی‌توانیم پیمان ببندیم و وقتی کسی می‌گوید ما با پیمان می‌خواهیم شما را محدود کنیم نباید آن را ببندیم، این پیمان ذلت و بدبختی است، ولی حالا که به لطف خدا، هدایت های رهبری و ایستادگی‌های مردم، پیمانی که فی الجمله قابل تحمل بود بسته شد؛ وقتی که رسما این پیمان را زیرپا می‌گذارند، خداوند می‌فرماید مساوی آنها عمل کنید.

وی افزود: نباید که عزت، عظمت و منافع کشور را با تخیلات و توهمات معطل بگذاریم و خدای ناکرده کشور آسیب ببیند، تجربه هم نشان می‌دهد که آنها وفادار نیستند، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود؛ ما چند مرتبه از یک سوراخ گزیده شدیم؟

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بازنشسته فرهنگی
|
Germany
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
ملت بی خرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بابا آدم فضایی!!!!!
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین