عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
جامعه ایمانی مشعر به منظور ایجاد و نمایاندن وحدت‌ و انسجام‌ِ گفتمانی، ارائه تصویری‌ متحد و منسجم از جامعه هیأت‌ها و همچنین هماهنگی حرکات‌ تبلیغی و رسانه‌ای، فراخوان انتخاب شعار فاطمیه 98 را اعلام کرد.

عقیق:رسم انتخاب و اعلان شعار، در تاریخ اسلام رشته بلندی دارد که سررشته­‌های آن را باید در جنگ­‌ها و غزوات رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم جست. چنانکه از حضرت علی علیه­‌السلام نقل شده که شعار مسلمانان در جنگ بدر «یا منصور أمت» بوده­ است.

در زمان حاضر هم با توجه به اهمیت شعار در فرمایشات مقام معظم رهبری (شعارها هدف‌ها را نشان می‌دهند، شعارها راه را به ما نشان می‌دهند، شعارها مثل علامت‌هایی هستند که در راه می‌گذارند برای اینکه انسان، راه را اشتباه نکند... رهبر معظم انقلاب ۹۵/۳/۳) لذا جامعه‌ ایمانی‌ مشعر از هشت سال پیش تاکنون با مشارکت‌ و هم‌اندیشی جامعه‌ بزرگ‌ فعالان‌ هیأت، برای ایجاد و نمایاندن وحدت‌ و انسجام‌ِ گفتمانی، ارائه تصویری‌ متحد و منسجم از جامعه هیأت‌ها و همچنین هماهنگی حرکات‌ تبلیغی و رسانه‌ای، شعاری را به ‌عنوان شعار مشترک ‌مناسبتی‌خاص (البته برای دوره‌ای مشخص) انتخاب و اعلام می‌کند.

در یکی از این مناسبت‌های خاص که مورد توجه بی‌نظیر هیأت‌های مذهبی، ایام مناسبتی (دو نقل شهادت و ولادت) حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است، جامعه ایمانی مشعر در تلاش است تا محور گفتمانی و شعار مشترک این مناسبت را با توجه به اهمیت آن انتخاب کند.

با توجه به لزوم پرداختن به دو موضوع بصیرت و خانواده در سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) و ارتباط آن با مسائل روز کشور، دو موضوع: «حضرت زهرا (سلام الله علیها) و بصیرت» و «حضرت زهرا (سلام الله علیها) و خانواده» با محوریت دو نقل شهادت و همچنین ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان محورهای انتخاب شعار تعیین شده و مخاطبان گرامی می‌توانند حول این دو موضوع، شعارهای پیشنهادی خود را به سامانه ۳۰۰۰۱۵۴۲ ارسال کنند.

بدیهی است پس از وصول شعارهای پیشنهادی و بررسی آن‌ها، شعار منتخب اعلام و فعالیت‌های محتوایی حول آن آغاز خواهد شد.

ضمناً در همین راستا و پس از انتخاب و اعلام شعار، از هیأت‌ها خواسته می‌شود تا ضمن حفظ آرم‌ و نشان ‌و شعار مختص به هیأت خود، این شعار را هم در گوشه تولیدات و محتواهای خویش (پوستر اعلان برنامه، محصولات فرهنگی، دکور و...) درج کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین