عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
سخنران مذهبی گفت: مسئولان نهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته ای برای برپایی جشن اهل بیت(ع) نامگذاری کنند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس امور دینی دیشب 17 آبان 98 در جشن برترین انتخاب؛ ششمین اجتماع بزرگ یاوران ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) که در سالن فرهنگی ورزشی خانه مهندس پردیسان قم برگزار شد، با اشاره به استقبال گسترده مردم قم از این جشن، اظهار داشت: حتما مسئولان فرهنگی قم این نوع برنامه ها را می بینند و یا از آن خبردار می شوند که نیاز است توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی افزود: حضور این جمعیت در این برنامه، نشان از نیاز مردم به شادی و جشن دارد و باید این نیاز به نحو مطلوب و فرهنگ محور مورد توجه قرار گیرد.

این سخنران مذهبی با بیان این که جای برنامه های شاد و فرهنگی در شهر قم خالی است و این برنامه ها کم است، ادامه داد: برای این برنامه ها باید برنامه ریزی شود و الا دشمنان و شبکه های ماهواره ای برای مردم و جوانان برنامه هایی را تدارک خواهند دید و وقت آنها را با برنامه های ضدفرهنگی و حرام پر می کنند.

وی با اشاره به رمز موفقیت 25 سال زندگی حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) به پیامبر فرمود: «من به چهار دلیل شما را به همسری انتخاب کردم؛ اول دلیل چون با یکدیگر فامیل هستیم، دومین دلیل اخلاق نیکو و سومین و چهارمین دلیل صداقت و امانت داری شما».

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اخلاق و دینداری را دو مسأله مهم در ازدواج عنوان کرد و گفت: جوانان برای ازدواج باید این دو مسأله را مقدم بر امور دیگر بدارند.

وی خوش خلقی، خدمت گزاری، سازش و احترام و ادب به همسر را چهار مقوله موفقیت حضرت خدیجه(س) در زندگی با رسول گرامی اسلام برشمرد.

این کارشناس دینی با اشاره به این که نهم ربیع آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، دهم ربیع سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر اکرم(ص) و هفدهم ربیع الاول روز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) است، بیان کرد: مسئولان باید به این مسأله توجه داشته باشند و این ایام را به عنوان هفته ای نام گذاری کنند تا جشن و شادی اهل بیت(ع) برگزار شود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین