عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
به گفته سخنگوی دولت اندونزی، قرار است به زودی یک مسجد شناور در پارکی در شهر جاکارتا ساخته شود و این مسجد با ویژگی های منحصر به فرد قرار است یکی از نمادهای گردشگری در این شهر باشد.

ساخت مسجد زیبا روی آب در جاکارتا+عکسعقیق:به نقل از thejakartapost، به زودی یک مسجد شناور در شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی، پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین در جهان ساخته می شود و قرار است این مسجد شناور در پارک انکول دریم لند در جاکارتا به یکی از نمادهای گردشگری در این شهر تبدیل گردد.

پایتخت بزرگترین کشور جهان با اکثریت مسلمان قرار است مسجدی شناور را ببیند یک توسعه دهنده املاک شهری محلی اعلام کرده که به زودی مسجد را بر روی آب در ضلع شرقی محوطه تفریحی محبوب دقیقا در ساحل ریا احداث خواهد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی که روز سه شنبه توسط سخنگوی دولت قرائت شد، آندرا متین معمار برجسته ، در این پروژه مشارکت خواهد کرد.

مسجد ۲ هزار متر مربعی قرار است برای ۲ هزار و ۵۰۰ نمازگزار ظرفیت داشته باشد. شکل پنج ضلعی آن نماد اصول پنج گانه اسلام و نمازهای یومیه است.

سخنگوی دولت دررابطه با این مسجد گفت:  طراحی مسجد نشان دهنده سفر اسلام به جاکارتا است. ما مسجد شناور آنکول را به گونه ای طراحی خواهیم کرد که بتواند به نمادی جدید از جاکارتا تبدیل شود.

این مسجد ۲۵ متر ارتفاع دارد که نمادی از ۲۵ پیامبری است که نام آنها در قرآن یاد شده است. همچنین شش مناره در بیرون مسجد ساخته شده است تا شش اصل ایمان اسلامی را به تصویر بکشد.

این ساختمان و همچنین قبله آن با دریای آزاد روبرو خواهد بود و نسیم دریا گردش هوای طبیعی را برای خنک نگه داشتن فضای داخلی ایجاد می کند.

وی افزود: ما امیدواریم که مسجد شناور تجربه جدیدی را به بازدید کنندگان ارائه دهد و اینجا را به یک مقصد جدید گردشگری و نمادی از جاکارتا تبدیل کند.

تاکنون اطلاعاتی درباره برنامه زمانی شروع کار ساخت و ساز مسجد ارائه نشده است.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین