عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: در مرز مهران تا نجف ترافیک سنگین داشتیم. به همین دلیل اگر مرز باز بود و جمعیت مجدد وارد خاک عراق می‌شد، ترافیک بیش‌تر و‌ زائران‌ سردرگم می‌شدند. برای همین مرز را در ساعاتی می‌بستیم.

عقیق:حسین ذوالفقاری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات مختلف برای برپایی منظم حماسه اربعین اظهار داشت: ما امسال با توجه به لغو روادید دو‌کشور پیش‌بینی کردیم که تعداد زائران نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه معیار مشخصی برای تعداد زائران نداریم، افزود: سال گذشته ۲ میلیون زائر از کشورمان به حماسه اربعین مشرف شدند که امسال شاهد افزایش ۸۵ درصدی تعداد زائران بودیم، به طوری که در سال جاری حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به اربعین تشرف یافتند.

ذوالفقاری با اشاره به استقرار اتوبوس‌های ایرانی در عراق تصریح کرد: در ایام اربعین سال گذشته بالغ بر ۳ هزار اتوبوس به عراق فرستادیم که امسال با توجه به نیاز و درخواست طرف عراقی۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس وارد خاک عراق شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین  به تعداد کاپوتاژ خودروها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در کاپوتاژ خودروها، امسال تلاش شد تا کاپوتاژ خودروها ساماندهی شود. بر همین اساس مقرر شد تا سقف ۴۰۰ دستگاه اتوبوس را کاپوتاژ کنیم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۳۱۲ دستگاه اتوبوس کاپوتاژ شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه امسال همدلی دستگاه‌ها مناسب بود، خاطرنشان کرد: در مرزها نیز شاهد هماهنگی خوبی بودیم البته گاهی اوقات اوج ازدحام جمعیت را داشتیم که با مدیریت این جمعیت ساماندهی شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره مرزها گفت: در روزهایی که ازدحام جمعیت زیاد بود، مجبور شدیم ساعاتی مرز را ببندیم تا جمعیت مدیریت شود که البته گاهی برخی رسانه‌ها اعلام‌می‌کردند مرز بسته شده و‌ مردم نیز نگران می‌شدند؛ در حالی که مشکلی در مرزها نبود و فقط ازدحام جمعیت موجب بسته شدن مرز در ساعاتی شد.

ذوالفقاری دلیل اصلی بسته شدن مرز را ازدحام جمعیت عنوان کرد و افزود: در مرز مهران تا کوت و‌ نجف ترافیک سنگین داشتیم. به همین دلیل اگر مرز باز بود و جمعیت مجدد وارد خاک عراق می‌شدند، شاهد ترافیک بیشتر و‌ حتی سردرگمی زائران‌ می‌شدیم‌، بر همین اساس مرز را در ساعاتی می‌بستیم تا جمعیت پراکنده شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از برنامه‌ریزی برای اربعین سال آینده خبر داد و‌ گفت: ما از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم که در این باره باید به گرمای هوا برای اربعین سال ۹۹ توجه داشت و راهکارهای لازم را به منظور تامین امنیت و سلامت زائران اتخاذ کرد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین