عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۱۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
در آستانه شهادت امام رضا(ع) آستان قدس رضوی با برپایی ۵۰ موکب خدمت‌رسانی از زائران پیاده امام هشتم استقبال می‌کند.

عقیق:۵۰ موکب خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) با همت آستان قدس رضوی در جاده‌های منتهی به مشهد مقدس راه‌اندازی می‌شود.

در همین راستا اولین موکب با توجه به حرکت زائران پیاده از شهر بیرجند در ملک‌آباد کار خود را آغاز کرده و تا ۳۰ ماه صفر فعالیتش ادامه دارد. همچنین همزمان با راه اندازی این موکب پرچم گنبد نورانی امام رضا (ع) بر فراز موکب به اهتزاز درآمد.

مجموعه اماکن متبرکه در این ایام ۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی دایر خواهد کرد که ۱۰ ایستگاه در ورودی‌های شهر مشهد و ۴۰ ایستگاه در داخل شهر وظیفه خدمت‌رسانی و اسکان زائران را در روزهای منتهی به ماه صفر بر عهده خواهند بود. همچنین در این مواکب درمانگاه‌های کوچکی برای درمان سرپایی زوار برپا شده که پزشکان نیز جزو خدمه آستان قدس رضوی هستند.

پیش‌بینی‌ می‌شود ۸۰۰ هزار وعده پذیرایی صبحانه، نهار و شام در این ایام توزیع شود و طبق برآوردهای انجام شده این عدد بالاتر نیز خواهد بود.

در مدت ۸ روز برپایی این ایستگاه‌ها ۳ هزار خدمه و خادمیار مسئولیت خدمت‌رسانی مستقیم به زائران را برعهده دارند، همچنین علاوه بر خدمت‌رسانی در حرم مطهر مسئولیت سنگین‌تر ما خدمت‌رسانی به زائران پیاده است که در این ایام تمام خدمه و خادمیاران آماده‌باش خواهند بود تا خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی را با کیفیت مطلوبی انجام دهند.

سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر بالغ بر ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند که پیش‌بینی شده در سال جاری این تعداد افزایش ۳۰ درصدی را داشته باشد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین