عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در اربعین امسال هیچ مورد امنیتی زائران را تهدید نکرد و این راهپیمایی با شکوه‌تر از گذشته برگزار و حاکمیت ثبات و امنیت در ایران نشان داد.

عقیق:امیر دریابان علی شمخانی روز جمعه در حاشیه بازدید از موکب های مستقر در پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اربعین امسال میلیون‌ها زائر از ایران و سایر کشورها در این همایش بزرگ حضور پیدا کردند و هیچ مشکل امنیتی برای زائران در ایران و عراق ایجاد نشد.

وی افزود: همچنین نقش مردم در برگزاری هرچه بهتر این همایش بزرگ و خدمت رسانی به زائران اربعین، برجسته و شایسته تقدیر بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند گزند امنیتی به ایران وارد کند چرا که توانمندی های کشور ما برای همه جهانیان ثابت شده است.

وی تصریح کرد : در گذشته رژیم صدام در عراق حاکم بود و روابط همسایگی ما مبتنی بر میل و خواسته استکبار جهانی بود اما اکنون برادری بین دو ملت موج می زند.

امیر دریابان شمخانی اظهارداشت: خط خون، امروز به خط مهر و محبت تبدیل شده است و امسال شاهد تعامل و همکاری خوبی در زمینه برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین بودیم.

وی بیان کرد: همچنان ظرفیت‌های مناسبی برای برگزاری بهتره پیاده روی اربعین وجود دارد که باید در سالهای آینده به خوبی از آنها استفاده شود تا بتوانیم سال به سال بر تعداد زائرین اربعین حسینی بیفزاییم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیاده روی اربعین به برکت خون اباعبدالله الحسین(ع) باید به محوری برای آزادی خواهی و دفاع از خون مردم مظلوم فلسطین و تجمع ضد صهیونیستی تبدیل شود.

وی ادامه داد: بازگشت زائران اربعین حسینی به دلیل فرهنگ بالای مردم ایران به خوبی انجام می شود و تمهیدات خوبی نیز برای کنترل زائران اندیشیده شده و امیدواریم همه زائران به سلامت به مقصد خود بازگردند.

امیر دریابان شمخانی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند که ظرف دو روز آینده سایر زائران نیز در کمال آرامش به کشور باز می گردند.

امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز جمعه در سفر خود به خوزستان از پایانه مرزی چذابه و نحوه خدمت رسانی موکب های مستقر در این گذرگاه مرزی بازدید کرد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

 

منبع:اقتصاد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین