عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد
فرمانده مرزبانی ناجا از فعالیت ۸۵۰۰ مرزبان در مرزها برای ماموریت اربعین خبر داد.

عقیق:سردار قاسم رضایی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نیروهای مرزبانی در مرزهای چهارگانه مستقر هستند؟ اظهار داشت: در مرزهای چهارگانه غربی کشور(مهران، چذابه، شلمچه و خسروی) بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مرزبان صرفا برای ماموریت بزرگ و معنوی اربعین حضور و فعالیت دارند.

وی افزود: علاوه بر این در مرزهای بازرگان، جلفا، بیله سوار، آستارا، دوغارون و میرجاوه نیز ۲ هزار از نیروهای مرزبانی در حال خدمات دهی به زوار اربعین می باشند، این در حالی است که سایر مرزبانان با آمادگی کامل در مرزهای دیگر کشور فعالیت می کنند.

این مقام عالی مرزبانی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا در مرزها ناامنی گزارش شده است؟ پاسخ داد: خیر، مشکل ناامنی نداشتیم و با همت مرزبانان، رصد و واپایشی که از مرزها صورت می گیرد؛ امنیت بر مرزها حاکم است.

سردار رضایی درباره بسته شدن موقت برخی مرزها، گفت: متاسفانه در کشور عراقی شاهد ضعف هایی در حوزه ترابری و حمل و نقل زوار هستیم و این باعث شده که در مواردی و برخی مرزها، شاهد کندی پذیرش زوار از سوی دولت عراق باشیم، اما رایزنی ها برای فراهم شدن زیر ساخت و امکانات مطلوب ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حضور میدانی در مرزها و برگزاری نشست های مستمر با طرف عراقی، گفت: در راستای بازدید از مرزها و تسهیل تردد زوار اربعین حسینی (ع )، فردا عازم مرز خسروی و سپس مرزهای مهران، چذابه و شلمچه هستم.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین