عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
بغداد
انتخاب : ستاد عملیات مشترک عراق، شایعات مربوط به حضور گروههایی از نظامیان ایرانی برای کمک به تامین امنیت مراسم میلیونی اربعین را نادرست خواند و آن تکذیب کرد.

عقیق:سخنگوی ستاد عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق پنجشنبه شب در یک گفت و گوی رسانه ای شایعات منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر حضور نیروهای نظامی از جمهوری اسلامی برای مساعدت در تامین امنیت مراسم میلیونی اربعین و جنجال سازی به بهانه آن را رد کرد.

سرلشکر"تحسین الخفاجی" گفت که همه زائران عراقی و غیر عراقی مورد حمایت و حفاظت نیروهای عراقی قرار دارند و هیچ نیروی ایرانی در داخل خاک عراق حضور ندارد.

وی گفت: این که گفته شده نیروهای نظامی ایران وارد عراق شده اند، صحت ندارد و در خط مرزی نیز نیروهای الحشد الشعبی و نه ایرانی، حضور دارند.

سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون زائر عراقی و غیر عراقی از جمله بالغ بر دو و نیم زائر ایرانی در مراسم بزرگ اربعین حسینی(ع) شرکت کردند اما امسال همانطور که پیش بینی شده بود، تعداد زائران ایرانی به مراتب بیشتر از سالهای قبل است، به گونه ای که از هم اکنون و کمتر از ده روز به اربعین، مشکلات جدی حمل و نقل از نقاط مرزی و تا حدی نیز اسکان و تردد در کربلا گزارش می شود.

 

منبع:دنیای اقتصاد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین