عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱

عقیق:پیاده‌روی اربعین، مسیری است که خدا در قدم قدم آن، پاکی برای جان زائرین حسینی قرار داده است. در کنار این #مسیر_پاکی متاسفانه چندسالی است که شاهد وجود انبوه زباله ها و پلاستیک ها هستیم که مطلقاً در شان زوار این راه و مورد پسند امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیست؛ امری که البته، دستاویزی برای زیر سوال بردن حرکت اربعین نیز بوده است.

یکی از مهم ترین علل وقوع این اتفاق ناخوشایند، کمبود سطل آشغال ها در مسیر و پرشدن زودهنگام آنها است.در همین راستا گروه "جای پای یار" که چند سالی است به صورت داوطلبانه کمر همت به نظافت مسیر نجف تا کربلا در طول راهپیمایی اربعین گماشته اند در پویش #مسیر_پاکی به دنبال افزایش سطل زباله های مناسب با ارتفاع 90 سانت، تا 5600 عدد هستند به گونه ای که بین هر دو عمود به تعداد کافی سطل وجود داشته باشد و موجبات کاهش آلودگی و پسماند در این مسیر را رقم بزنند. سعی این گروه بر این است که سال بعد هم همین سطل ها را مورد استفاده قرار دهند.
قیمت خرید هر سطل زباله در عراق تقریباً 65 هزار تومان است و هدف نهایی این تیم، تهیه 5600 سطل زباله است. کمک های شما عزیزان برای تحقق این هدف به هرمقداری که برایتان ممکن است، به پاکی بیشتر این راه کمک خواهد کرد به گونه‌ای که شایستگی بیشتری برای قدوم مبارک آقا امام زمان(عج) را داشته باشد، انشاالله.

شما عزیزان نیز اگر مایل به حمایت از طرح پاکیزگی مسیر اربعین حسینی هستید، می توانید از طریق لینک زیر کمک هایتان برای خرید سطل زباله را واریز بفرمایید.

https://pay.behesht.me/49183

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین