عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
اپلیکیشن فانوس برآن است تا در سطوح مختلف به اصلاح برخی مشکلات و مرتفع ساختن ضعف‌ها با مشارکت هرچه بیشتر مردم بپردازد. اصولا فانوس ابزاری دانش بنیان، هوشمند، ارزشآفرین، مشارکت افزا، هدایتگر و مردمی است.

عقیق:با به وجود آمدن نو پدیده‌ای الهی و نعمت گونه در این فصل از حیات انقلاب به نام جریانات عظیم اربعینی که به تعبیر مقام معظم رهبری آیت عظمای الهی از آن نام برده شده است؛ گویی خداوند چراغ راه و امیدی به‌سوی آینده و نصرت‌ها و توفیقات در فضایی بشارت گونه برایمان قرارداده‌است. نشانه‌ای که در آن به‌وضوح مشخص است در نظامات و برنامه‌های الهی انسان می‌تواند فارغ از زر و زور دستگاه‌های حاکمیتی حتی در فقر امکانات درنهایت شرایط تکریم قرار گیرد و مگر هدف از آفرینش و استقرار حاکمیت الهی چیزی جز رشد و تکریم است؟!

تجربه  اربعینی در سال‌های گذشته به خوبی نشان داده است که اصلیترین پایهی اداره اربعین مردم هستند و اتفاقا تغییر نقش دستگاه‌ها از فضای ستادی به صف و از شرایط پشتیبان و یا هدایتگر به مجریِ جزء، آسیب‌هایی را بر این جریان عظیم وارد ساخته است و اتفاقاً باری نیز از روی دوش جامعه اربعینی کشور برنداشته است. همچنین با توجه به جریان حرکتی و ادار‌های اربعین متاسفانه بدلیل عدم وجود تعریف مناسب و قرار گرفتن کلیه دستگاه‌ها، ساختار‌ها و کارشناسان امر کشور در یک عمل انجام شده تاکنون تعریفی مناسب و جامع برای رفتار‌ها و فرهنگ اربعینی تبیین نشده است و متاسفانه ایرانیان به صورت عام تنها مصرفکنندگان اربعین هستند. تغییر این روند و ایجاد یک جریان عمومی برای تبدیل هر زائر به یک خادم و پوشش حداکثری مسائل اربعین توسط مردم از نظر ما راه حل‌هایی داشت که یکی از مهمترین آن‌ها ایجاد یک زیرساخت و ظرفیت برای ایجاد مشارکت حداکثری بود از این رو ایدهی شکل گیری "دستیار هوشمند فانوس" شکل گرفت.

اپلیکیشن فانوس برآن است تا در سطوح مختلف به اصلاح برخی مشکلات و مرتفع ساختن ضعف‌ها با مشارکت هرچه بیشتر مردم بپردازد. اصولا فانوس ابزاری دانش بنیان، هوشمند، ارزشآفرین، مشارکت افزا، هدایتگر و مردمی است. زیرا:

مبتنی بر مطالعات و با بهرهبردن از نخبگان و دارندگان عناوین در المپیاد‌های ملی و بینالمللی طراحی و تولید شده است.

هوشمند در فرآیند‌ها و مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است و به هدایتگری افراد، کاروان‌ها و مجموعه‌ها میپردازد و با افزوده شدن بر تعداد کاربران قابلیت و هوشمندی آن افزایش مییابد.

با تبدیل هر زائر اربعینی به یک خادم اربعینی و با ارتقاء هر توانی در هر سطح به یک خدمت ارزشآفرینی و مشارکتافزایی میکند.


بسیار ساده، کاربردی و امن طراحی شده است تا در هر مکان و هر زمانی به خدمات دهی و رفع مشکلات مختلف بپردازد.

هرچند ایده آن مدیون فضای اربعین است، اما در هر مکان و زمان و خصوصاً در هر رویداد مردمی و یا بحران و پیشامد، قابلیت خدمت و خدمات رسانی دارد.

به کمک فانوس میتوانید:


حتی اگر توان هل دادن یک ویلچر برای ۱۰۰ متر را دارید میتوانید به فردی که نیاز به کمک دارد خدمت کنید و از یک زائر مبدل به یک خادم حسینی (ع) شوید.

یا اگر پزشک هستید و میخواهید در مدت حضور در پیاده روی نیمساعت از زمان خود را به خدمت بپردازد، این ظرفیت برایتان ایجاد میشود تا به بیماری که در نزدیکی شماست خدمتی کنید.

یا هر توان و تخصص دیگری از شما که مورد نیاز باشد تبدیل به خدمتی در حریم امام (ع) بشود.

حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت شما هم تبدیل به یک راهنمای زائر شوید و به همه اطرافیانتان کمک کنید.

با بهره بردن از ظرفیت‌های هوش مصنوعی گمشدگان خود را به راحتی پیدا کنید یا خانواد‌های را از نگرانی نجات دهید.

با کمک سایر استفادهکنندگان فانوس از تمامی ظرفیت‌های موجود اعم از محل‌های اسکان، غذا، حمام، سرویس‌های بهداشتی، وسایل نقلیه و ... آگاه شوید.

بهترین پیشنهاد‌ها را جهت انتخاب مناسب‌ترین مسیر‌ها، مرز‌ها و سایر انتخابهایتان به کمک ربات‌های موجود در نرم افزار به دست آورید.

در یک کلام رسالت فانوس در اربعین حسینی (ع) ایجاد ظرفیت برای تبدیل هر زائر به یک خادم و رفع حداکثری مشکلات و نقایص در حریم امام (ع) توسط عاشقان و دل بستگان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

 
معرفی اپلیکیشنِ اربعینی دستیار هوشمند فانوس

با ما همراه شوید:



https://cafebazaar.ir/app/com.fanoosapp.fanoo

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین