عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تأیید خبر موجه‌ بودن غیبت دانش‌آموزان و فرهنگیان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین گفت: موارد خلاف این موضوع در مدارس پیگیری می‌‌شود.

عقیق:علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش دهم مهرماه گفت: « یکی از کارهای مهمی که با تأکید وزیر آموزش و پرورش، امروز در این مصاحبه به همکارانم در سراسر کشور ابلاغ می‌کنم، همکاری با دانش‌آموزان و فرهنگیانی است که پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند».

وی تأکید کرد: «از مدیران مدارس می‌خواهم که این موضوع را به عنوان بخشنامه تلقی کنند و غیبت دانش‌آموزان را با همکاری خانواده‌ها در این یک هفته، موجه قلمداد کنند؛ البته دانش‌آموزان هم قول خواهند داد که با همت بلند و تلاش مضاعفی که بعد از پیاده‌روی اربعین خواهند داشت، عقب‌ماندگی‌های درسی خود را جبران کنند». 

کاظمی تأکید کرد: «فرهنگیان هم هیچ دغدغه‌ای ندارند و مدیران مدارس مکلف هستند که همکاری‌های لازم را با معلمانی که عازم پیاده‌روی اربعین هستند، داشته باشند و غیبت‌شان را در این یک هفته موجه قلمداد کنند».

به گزارش فارس، یک هفته بعد از این مصاحبه، برخی دانش‌آموزان و فرهنگیان از اینکه مدارس با آنها همکاری نمی‌کنند، گلایه‌مند هستند؛ یکی از مخاطبان خبری فارس در سامانه «فارس من» در مطلبی با عنوان «دولت به وعده مرخصی معلمان و دانش‌آموزان زائر اربعین عمل نمی‌کند»، نوشت: «امروز پیگیر سفر اربعین شدم از اداره آموزش و پرورش قم و طبق گزارش پخش شده در صدا و سیما و فضای مجازی و دستور وزیر مبنی بر موجه بودن غیبت سفر اربعین برای معلمان و دانش آموزان، اداره قم خلاف این دستور را گفتند.

یعنی علاوه بر لزوم مرخصی از کارگزینی، 10 روز مرخصی باید گرفته شود و 10 روز از حقوق کسر شود و در پرونده دو برابر یعنی بیست روز از سوابق معلم کسر می‌شود و مدرسه هم بدون معلم جایگزین که روزی ۷۰ هزار تومان می‌خواهد، قبول نمی‌کنند و  نهایت اداره به مدرسه و مدرسه به اداره پاس‌کاری می‌دهند و مهم تر از همه اینکه اداره می‌گوید این خبر درست نیست و صحت ندارد و شخصی که این دستور را داده از قوانین بی اطلاع است».

حمیدرضا قلخانی مسؤول روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: آنچه از قول معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص غیبت موجه دانش‌آموزان و فرهنگیان برای پیاده‌روی اربعین بیان شده است، صحت دارد.

وی ادامه داد: ما در معاونت پرورشی و فرهنگی، مواردی که خلاف این صحبت‌ها را نشان دهد، پیگیری می‌کنیم و بر این اساس افراد اطلاعات لازم را با شماره 02182284049 روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری کنیم.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین