عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
توسط دو اپراتور؛
به دنبال مذاکرات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات با کشور عراق برای تخفیف در نرخ مکالمه و اینترنت ویژه زائران اربعین ۹۸، نرخ های جدید از سوی اپراتورهای موبایل اعلام شد.

عقیق: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دو روز پیش جدول تعرفه مکالمات و دیتای ویژه زائران اربعین را منتشر کرد. اما وزیر ارتباطات روز گذشته اعلام کرد که جدول فعلی به زودی تغییر خواهد کرد و با مذاکرات صورت گرفته با طرف عراقی، شاهد کاهش بیشتری در نرخ استفاده از خدمات ارتباطی خواهیم بود.

جدول قبلی تعرفه مکالمات و دیتای اپراتورهای موبایل برای زائران اربعین به شرح زیر بوده است:

هم اکنون و در راستای در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران اربعین، دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تعرفه جدید رومینگ مکالمات و دیتای خود در کشور عراق را اعلام کرده اند.

تعرفه های همراه اول برای زائران اربعین

اپراتور همراه اول اعلام کرد که تعرفه تماس رومینگ بین الملل شامل «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت همراه» مشترکان خود در عراق را کاهش داده است. به این معنی که از روز سه شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ٣ آبان ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکان همراه اول با ایران دقیقه ای ٣٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می شود.

به گزارش مهر، مقایسه این تعرفه ها نشان می دهد که نرخ مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی برای مشترکان همراه اول ۴۰۰ تومان و نرخ اینترنت به ازای هر مگابایت اینترنت ۵۰ تومان کاهش یافته است. همچنین در شرایط عادی تعرفه هر دقیقه مکالمه از عراق با ایران ۴۵٠٠ تومان، دریافت مکالمه دقیقه ای ۳۰۰۰ تومان، ارسال پیامک ١۵٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۲۳۰۰ تومان محاسبه می شود.

براساس اعلام این اپراتور، روشن کردن گوشی تلفن همراه هزینه نداشته و دریافت پیامک نیز رایگان است.

همراه اول همچنین به مشترکینی که در بازه زمانی١۶ تا ٣٠ مهر به کشور عراق مسافرت می کنند، بسته های دو روزه اینترنت همراه ٢٠ مگابایتی هدیه می دهد که در جدول قبلی، این بسته ۱۰ مگابایت بود.

همچنین این اپراتور اعلام کرده که برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین، چهار بسته اینترنت مقرون به صرفه تدارک دیده است؛ این بسته های متنوع یک روزه و هفت روزه با حجم ١٠٠ مگابایت تا یک گیگابایت ارائه شده که مشخصات بسته ها و نحوه فعالسازی در پرتال همراه اول قابل مشاهده است.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اپراتور اول ظرفیت شبکه نسل دو، سه و چهار خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی افزایش داده و تدابیر ویژه ای را برای این مراسم در نظر گرفته است. این اپراتور برای ارائه خدمات ارتباطی هرچه بهتر به زائران، در پایانه های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، ظرفیت سایت های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داده و نیز قرار است در این پایانه ها، سرویس وای فای رایگان ارائه شود. مانیتورینگ شبکه به صورت ۲۴ ساعته و بهینه سازی تمام مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی از جمله دیگر اقدامات برای مراسم پیاده روی اربعین امسال است.

همراه اول با اعزام کارشناسان خود به کشور عراق، در ۱۳ نقطه شامل ۲ نقطه در شهر نجف، ۵ نقطه در شهر کربلا و ۶ نقطه در مسیر پیاده روی اربعین، پاسخگوی مشکلات و سوالات مشترکان خواهد بود. همچنین همراه اول در مرزهای خروجی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نسبت به ارائه خدمات و راهنمایی زائران برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی اقدام خواهد کرد.

زائرانی که سیم کارتهای این اپراتور را در اختیار دارند می توانند با استفاده از سرویس رایگان «اعلام وضعیت»، بدون نیاز به اینترنت از طریق شماره گیری «ستاره ٧٢٧٢ مربع» وضعیت خود را در سیستم ثبت کرده تا دیگر زائران و آشنایان بتوانند از وضعیت شان در هر لحظه مطلع شوند.

تعرفه‌های ایرانسل برای زائران اربعین

اپراتور ایرانسل نیز اعلام کرد که هزینه تماس با ایران را ۳۲۰۰ تومان، هزینه تماس داخل عراق و هزینه دریافت تماس را ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته است. هزینه ارسال پیامک نیز ۹۰۰ تومان است، اما دریافت پیامک برای مشترکان رایگان است.همچنین هزینه تماس از ایران با شماره‌های عراقی نیز در تعرفه ویژه اربعین امسال، ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

این تعرفه ها نشان می دهد که نسبت به جدول قبلی، هزینه تماس داخل عراق، هزینه دریافت تماس از ایران و تماس با شماره های عراقی ۴۰۰ تومان کاهش داشته است.

این اپراتور همچنین علاوه بر ۱۰ مگابایت اینترنت روزانه رایگان و بسته‌های ویژه برای زائران اربعین در کشور عراق، ۱۰۰ مگابایت اینترنت روزانه رایگان نیز در مرزهای اصلی پیش از خروج به سمت عراق برای زائران درنظر گرفته است.

از ۱۶ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ علاوه بر ۱۰ مگابایت اینترنت روزانه‌ای که به صورت رایگان برای مشترکان ایرانسل قابل فعال‌سازی است، پنج بسته اینترنت هفتگی از ۷۵ مگابایت تا ۱ گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) در نظر گرفته شده است تا زائران اربعین بتوانند به انتخاب خود از آن‌ها استفاده کنند. همچنین زائران اربعین می‌توانند در مرزهای اصلی پیش از خروج به سمت عراق شامل مهران، خسروی، شلمچه و چذابه از روزانه ۱۰۰ مگابایت اینترنت رایگان نیز استفاده کنند.

مشترکان ایرانسل زائر اربعین حسینی می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری‌ #۸*۱۱۱۱* بسته‌های رایگان ۱۰ مگابایتی روزانه را برای خود فعال کنند. همینطور بسته‌های رایگان ۱۰۰ مگابایتی روزانه نیز، با شماره گیری کد دستوری #۴*۱۱۱۱* برای استفاده در شهرهای مرزی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه در دسترس مشترکان است.

همچنین مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری کددستوری #۲*۳*۱۱۱۱* برای فعال‌سازی هر یک از بسته‌های مد نظر خود اقدام کنند. هزینه مصرف آزاد اینترنت رومینگ در کشور عراق نیز ۸۵۰ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است؛ تمامی بسته‌های ارائه شده اعم از بسته ۱۰ مگابایتی رایگان روزانه و ۵ بسته هفتگی از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.

این اپراتور به زائران توصیه کرده است که اگر قصد استفاده از سرویس رومینگ دارند باید رومینگ خود را پیش از خروج از ایران با استفاده از یکی از روش‌های دستی، از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» یا با شماره‌گیری کددستوری #۱*۱۱۱۱* فعال کنند تا در طول اقامت خود در کشور عراق، از شبکه رومینگ تمامی اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

کارشناسان ایرانسل در طول سفر زائران، در عمودهای ۱، ۲۰۲، ۵۴۶، ۷۸۰، ۱۱۲۰، مقابل مقبره الحکیم شهر نجف، میدان شهدا و میدان سید جوده شهر کربلا و در صورت امکان، با توجه به شرایط کشور عراق در شهر سامرا به زائران به صورت حضوری خدمت رسانی می‌کنند.

زائرانی که سیم کارت ایرانسل دارند در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانند با شماره گیری ۰۰۹۸۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰ از کارشناسان ایرانسل راهنمایی بگیرند. علاوه براین مشترکان ایرانسل از طریق گفت‌وگوی آنلاین در وب‌سایت این اپراتور و اپلیکیشن ایرانسل من نیز می‌توانند پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ایرانسل دریافت کنند.

گفته شده است که بسته‌های اینترنت فعال در داخل ایران، خارج از ایران فعال نیستند و زائران برای استفاده از اینترنت رومینگ بین المللی در کشور عراق، نیاز به تهیه یکی از بسته‌های ارائه شده ویژه رومینگ و اربعین را دارند. در صورت عدم تهیه یکی از بسته‌های ارائه شده، اینترنت آنان طبق مصرف آزاد اینترنت رومینگ بین‌المللی محاسبه خواهد شد.

براین اساس مشترکان می‌توانند با تهیه کارت شارژ در ایران و شارژ سیم‌کارت قبل از خروج از کشور و یا با همراه داشتن کارت شارژ برای شارژ سیم‌کارت در عراق با شماره‌گیری کددستوری درج شده روی کارت شارژ از داشتن اعتبار در حساب خود مطمئن شوند. همچنین شارژ سیم‌کارت در کشور عراق از طریق کارت بانکی با شماره‌گیری#۷* ، از طریق سایر کدهای دستوری و همراه داشتن رمز دوم کارت بانکی نیز امکان‌پذیر است.

توصیه به زائران اربعین

روشن کردن گوشی و فعال‌سازی رومینگ در کشور عراق نیز هیچ هزینه‌ای برای مشترکان ندارد.

زائران باید در نظر داشته باشند که برای شماره گیری وقتی از رومینگ بین الملل استفاده می‌کنند، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود حتماً کد ۰۰۹۸ را شماره گیری کنند. پیشنهاد می‌ شود تا مشترکان شماره‌های مد نظر خود را با پیش شماره ۰۰۹۸ روی گوشی خود ذخیره سازی کنند تا در زمان برقراری تماس سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

در این راستا وزیر ارتباطات نیز به زائران اربعین توصیه کرده که با توجه به نرخ بالای رومینگ دیتا ، برای استفاده از اینترنت و خدمات دیتا، زائران در کشور عراق از سیم کارت اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین